בג"ץ ידון בעתירה לפיטורי נתניהו: "מצוי בניגוד עניינים חריג"

בג"ץ קיבל את עתירתם של רשימה של עותרים ובראשם דן חלוץ, שדרשו מבית המשפט להעביר את ראש הממשלה מתפקידו על בסיס עילת הסבירות, כיוון שלטענתם הוא "מצוי בניגוד עניינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/23 14:38 כד בתמוז התשפג

בג"ץ ידון בעתירה לפיטורי נתניהו: "מצוי בניגוד עניינים חריג"
נתניהו ולוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות עתירה שהגישה עורכת הדין דפנה הלץ-לכנר, בשם רשימה ארוכה של עותרים, בג"ץ ידון בעתירה הדורשת לקבוע כי יש להעביר את ראש הממשלה נתניהו מתפקידו מפני שמצוי בניגוד עניינים. בג"ץ הודיע כי "העתירה תועבר לדיון בפני הרכב בהקדם", מהלך מפתיע כיוון שלרוב בית המשפט העליון דוחה עתירות מסוג זה על הסף. 

בראש רשימת העותרים, המונה שלושים ותשעה איש בסך הכל, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. מלבדו מופיעים ברשימה גם תת אלוף במילואים חיים גופן, היזם אייל גורה, המשורר אילן שיינפלד, ועוד. יש לציין כי העתירה מבוססת על עילת הסבירות, שרק השבוע עברה בקריאה ראשונה הצעת החוק לביטולה.

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ צילום: Flash90     

"החלטה הנגועה בחוסר סבירות קיצוני"

בעתירה נכתב: "מדוע לא יורה בית המשפט הנכבד כי לאור ההפרות החוזרות ונשנות של המשיב 2 (נתניהו) את האיסורים וההגבלות החלים עליו, אשר נובעים מעצם כהונתו כנבחר ציבור תוך היותו מצוי בניגוד עניינים החריג בטיבו ועוצמתו, מנוע המשיב 2 (נתניהו) להמשיך ולמלא את תפקיד ראש הממשלה".

עוד נכתב בעתירה, "מדוע לא יצהיר בית המשפט הנכבד כי לאור הודעת המשיב 2, לפיה נוכח המשבר הכבד שפקד את מדינת ישראל קמה חובה על ראש הממשלה לפעול, לעסוק  ולהיות מעורב בנושאים אשר על פי דין מנוע המשיב 2 מלעסוק בהם, הינה החלטה הנגועה בחוסר סבירות קיצוני ולפיכך דינה בטלות". 

דיון בבג"ץ. ארכיון

דיון בבג"ץ. ארכיון צילום: יוסי זמיר, פלאש 90