צפו אירוע חריג בכנסת: מפגינים ניסו לפרוץ למליאה

לקראת ההצבעה על ביטול עילת הסבירות, מפגינים ניסו לפרוץ למליאה הכנסת והוצאו בכוח על ידי משמר הכנסת מהמשכן | יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה: "הכנסת לא תהיה איילון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/23 18:33 כא בתמוז התשפג

אירוע חריג בכנסת: מפגינים ניסו לפרוץ למליאה
צילום: עמיאל ירחי

אירוע חריג בכנסת, לקראת פתיחת הדיון וההצבעה על ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה, מפגינים ניסו לפרוץ הערב (ב') למליאה הכנסת והוצאו בכוח על ידי משמר הכנסת מהמשכן. המפגינים ניסו בין השאר להדביק עצמם לרצפה בכניסה למליאה באמצעות דבק.

מפגינים מנסים לפרוץ למליאה:

אמיר אוחנה: "הכנסת לא תהיה איילון"

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה גיבה את משמר הכנסת שהוצאו את המפגינים. "אני מגבה ומשבח את קצין הכנסת, משמר הכנסת וסדרני הכנסת שלא נתנו לכנופיית פורעי החוק לחסום את מליאת הכנסת ופינו אותם במהירות, בנחישות ובמקצועיות. כעת יועברו למשטרת ישראל ולמערכת המשפט להמשך טיפול, שאני מקווה שיהיה נחוש באותה המידה.

צילום: Chaim Goldberg/Flash90

לטענתו, חברי הכנסת מהאופוזיציה הזמינו את המפגינים. "חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים צריכים לעשות חשבון נפש עמוק על הנסיון לשבש את ההליך הדמוקרטי - ולגנות בחומרה את המתקפה על הדמוקרטיה הישראלית הכנסת לא תהיה איילון".

יציע הציבור נסגר לציבור

יציע הציבור נסגר לציבור צילום: נדב אלימלך

קצין הכנסת החליט לסגור את היציע לציבור באופן זמני

מוקדם יותר, קצין הכנסת החליט כי בעקבות המידע שהגיע אליו ולפיו יש מי שמתכוונים להפר באופן בוטה את הסדר ביציע הציבור במליאה, נדרשת סגירתו של היציע באופן זמני לצורך שמירה על הסדר במשכן, שכבר הופר היום בכמה הזדמנויות. כמו כן, הורה קצין הכנסת על בדיקת תליית שלטי מחאה אשר נתלו לאורך היום על דלתות חברי כנסת במשכן.