צמצום עילת הסבירות השר מהליכוד: לחזור לבית הנשיא אחרי הקריאה הראשונה

ניר ברקת אומר כי מי שהחליטו להחרים את השיחות בבית הנשיא היו חברי אופוזיציה, "היינו לפני הסכמות". ברקת קרא לקואליציה: "לחזור לבית הנשיא בין קריאה ראשונה לבין השניה והשלישית ולהביא את עילת הסבירות בהסכמה כמה שאפשר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/23 13:15 כא בתמוז התשפג

השר מהליכוד: לחזור לבית הנשיא אחרי הקריאה הראשונה
השר ניר ברקת | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות תעלה היום (ב') במליאת הכנסת להצבעה בקריאה ראשונה, ובקואליציה מעוניינים לאשר סופית את החוק עוד בחודש הנוכחי. שר הכלכלה ניר ברקת קרא לצדדים לאופוזיציה לחזור לבית הנשיא.

"אין מצב שאתם כמו דובי לא-לא"

בריאיון שפורסם באתר "כיכר השבת", טען ברקת כי מי שהחליטו לא להגיע לבית הנשיא הם חברי האופוזיציה. על אף המצב המורכב, אמר ברקת כי "אם ישאלו אותי, אמליץ בחום ללכת לבית הנשיא בין קריאה ראשונה לבין השניה והשלישית ולהביא את עילת הסבירות בהסכמה רחבה כמה שאפשר. על עילת הסבירות יש נוסחים היו מקובלים בבית הנשיא, אפשר להביא אותם בהסכמה לחקיקה בכנסת". 

"לצערי הרב האופוזיציה אמרה 'הכל או כלום'. אני חושב שזו גישה לא נכונה. אנחנו בקואליציה שינינו כיוון, ואמרנו לאופוזיציה 'אנחנו הולכים איתכם לדברים בהסכמה רחבה', אבל מצד שני אין מצב שאתם כמו 'דובי לא-לא' ואומרים לא להכל. אם האופוזיציה לא תבוא אנחנו נעבוד".

מחאה נגד הרפורמה המשפטית בשבוע שעבר, ירושלים |

מחאה נגד הרפורמה המשפטית בשבוע שעבר, ירושלים | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

הנשיא הרצוג: "ההסכמות אפשריות"

נשיא המדינה יצחק הרצוג, אמר אתמול דברים דומים במהלך נאום שנשא בטקס האזכרה הממלכתי לבנימין זאב הרצל: "כל כך הרבה אנשים פונים אלי, לא רק מהציבור הרחב, גם מהשדה הפוליטי, מכל עבריו ואומרים את אותן מילים: איזה פספוס. איזו טרגדיה. אני אומר לכם – ההסכמות אפשריות; בוודאי בנושא הספציפי של עילת הסבירות. ההסכמה בת השגה".

נשיא המדינה בטקס הממלכתי לזכרו של הרצל |

נשיא המדינה בטקס הממלכתי לזכרו של הרצל | צילום: חיים צח, לע"מ

ובכל זאת אמר הרצוג, "אף אחד לא מוכן לשבת ולדבר - עכשיו, ללא תנאים. זו החמצה בקנה מידה היסטורי. אני שואל את נציגינו בממשלה ובכנסת: זה שווה את זה? זה באמת שווה את זה? המספרים, הנתונים, הסקרים והדיונים – משקפים צורך ציבורי אמיתי וגדול בהידברות והסכמה. זה ברור כשמש".

"זה הרגע להתאמץ – יחד. זה הרגע לחשוב על מה שמעבר. זה הרגע לחשוב על ההשלכות. שחררו את האגו! צריך להמשיך לדבר, עצרו את הקרע הנורא, העם מצפה שתתעשתו, ומהר".