מבצע בית וגן

מבצע "בית וגן" נפילתו של הלוחם בג'נין: נבדקת האפשרות שנפגע מירי דו-צדדי

מדובר צה"ל נמסר כי נבדקת האפשרות כי רס"ל דוד יהודה יצחק הי"ד נפגע מירי כוחותינו בעת יציאת הכוחות מג'נין: "הירי התרחש במהלך ניתוק המגע ויציאת הכוחות ממחנה הפליטים, בזמן לחימה ובסמטה מורכבת"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/07/23 11:11 טז בתמוז התשפג

נפילתו של הלוחם בג'נין: נבדקת האפשרות שנפגע מירי דו-צדדי
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של סיון רהב מאיר

לוחם צה"ל בקבע, רב-סמל דוד יהודה יצחק הי"ד נהרג אתמול בערב (ג') במהלך המבצע כנגד תשתיות הטרור במחנה הפליטים ג'נין, בעת יציאת הכוחות. רב-סמל דוד יהודה יצחק, לוחם ביחידת אגוז, בן 23 מהיישוב בית אל. הלוויתו תערך היום בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. בתוך כך,  מדובר צה"ל נמסר כי נבדקת האפשרות כי הלוחם נפגע מירי כוחותינו.

"הפרטים טרם הובהרו ונמצאים בתחקיר פיקודי. בשלב זה עולה כי הירי התרחש במהלך ניתוק המגע ויציאת הכוחות ממחנה הפליטים, בזמן לחימה ובסמטה מורכבת. נבדקת האפשרות כי הלוחם נפגע מירי כוחותינו", נמסר מדובר צה"ל.

"מוקדם להגיד איך הוא נפל"

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, סיכם בראיון ל-103FM את מבצע "בית וגן" והתייחס לנפילתו של רס"ל יהודה דוד יצחק שנהרג בעת יציאת הכוחות מג'נין  "הוא היה ממש לקראת סיום השירות הצבאי שלו. לוחם ותיק עם צוות ותיק שמיקמו אותם במקום מרכזי מוקדם להגיד איך הוא נפל, מחנה הפליטים בג'נין הוא אחד האזורים המורכבים ביותר ללחימה".

כוחות צה"ל בג

כוחות צה"ל בג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

לדבריו, במבצע הכוחות הרגו רק מחבלים ולא פגעו באוכלוסייה האזרחית וציין כי הלחימה בג'נין תימשך. "במבצע הזה לא נהרגו אזרחים פלשתינים, רק מחבלים. עצרנו 300 מעוכבי חקירה, מתוכם 30 הם אלה שחיפשנו, אז איפה השאר? ברחו, לא באו להילחם. אין חמוש שלא תקפנו אותו. הם פשוט זורקים את הנשק, נכנסים למסגד ונטמעים באוכלוסייה האזרחית. אנחנו נחזור למחנה, על פי מידע מודיעיני, נעצור את הנותרים ונטפל בהם".

בסיום דבריו, אמר תא"ל הגרי כי "אחד מעקרונות הלחימה בטרור הוא לבדל את האוכלוסייה שלא מעורבת בטרור, לדוגמא בג'נין, יש את ג'נין ואת מחנה הפליטים. השליטה היא של חמאס והג'יהאד והאיסלמי ולא של הרשות. אני מקווה שאחרי הפעולה שלנו גם הרשות הפלשתינית תוכל לחזק את האחיזה שלה במחנה".

פעילות צה"ל ביום השני למבצע "בית וגן" (דובר צה"ל):