במערכת הפוליטית סופדים לדוד יהודה יצחק הי"ד: "עלם חמודות וגיבור ישראל"

במערכת הפוליטית סופדים לרס"ל דוד יהודה יצחק הי"ד, לוחם אגוז שנהרג במהלך יציאת הכוחות בג'נין | הנשיא הרצוג: "בשם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחתו, אוהביו וכלל תושבי בית אל", נתניהו: "יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/07/23 08:59 טז בתמוז התשפג

במערכת הפוליטית סופדים לדוד יהודה יצחק הי"ד: "עלם חמודות וגיבור ישראל"
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של סיון רהב מאיר

לוחם צה"ל בקבע, רב-סמל דוד יהודה יצחק הי"ד נהרג אתמול בערב (ג') במהלך המבצע כנגד תשתיות הטרור במחנה הפליטים ג'נין, בעת יציאת הכוחות. רב-סמל דוד יהודה, לוחם ביחידת אגוז, בן 23 מהיישוב בית אל. הודעה נמסרה למשפחתו. הלוויתו תערך היום בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. 

"יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד"

במערכת הפוליטית ספדו לרס"ל דוד יהודה יצחק הי"ד. נשיא המדינה, יצחק הרצוג כתב כי "כואבים את נפילתו של לוחם סיירת אגוז רס"ל דוד יהודה יצחק ז"ל, במהלך מבצע "בית וגן" למיגור תשתיות הטרור במחנה הפליטים ג'נין. בשם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחתו, אוהביו וכלל תושבי בית אל. נמשיך להילחם בטרור בנחישות ולבוא חשבון עם מבקשי רעתנו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר: "בשם כל אזרחי ישראל, רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של לוחם צה"ל, רב-סמל דוד יהודה יצחק ז"ל, שנפל במהלך פעולת צה"ל בג'נין. דוד גדל והתגורר בבית אל והיה לוחם מוערך ביחידה המובחרת אגוז. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד".

צילום: דוברות בית אל

סמוטריץ': "עלם חמודות, לוחם, גיבור ישראל"

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' ספד לדוד יהודה. "התעוררנו הבוקר לבשורה קשה מנשוא, אני מבכה יחד עם כל עם ישראל את נפילתו של הלוחם דוד יהודה יצחק הי"ד שנפל על הגנת המולדת. עלם חמודות, לוחם, גיבור ישראל. אני משתתף בצער העמוק של המשפחה, של חבריו ליחידה של תושבי בית אל ושל מדינת ישראל כולה. אויבי ישראל שואפים יום יום להשמדתנו, בבית אל ובתל אביב - הם יכשלו.  האור יתגבר על החושך הטוב יתגבר על הרע והצדק יגבר על הרוע.  עם ישראל ינצח".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ כתב בעמוד הטוויטר שלו כי "רס"ל דוד יהודה יצחק נפל בהגנה על הבית. נפל בהגנה על אזרחי ישראל מול טרור רצחני. נפילתו היא חלק מהמחיר הכבד שאנו משלמים כחברה וכפרטים כדי להבטיח את ביטחוננו. תנחומיי הכנים למשפחתו ואוהביו, יהי זיכרו ברוך".

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות ספדה ללוחם. "דוד יהודה יצחק הי"ד, תושב בית אל. גדל על אהבת התורה, העם והארץ. הקדיש את חייו למען העם והארץ. נפל על הגנת העם והארץ. קידש שם שמים בחייו, ובמותו. מצדיעה לו, מבכה את נפילתו, ושולחת תנחומים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".