זמן הנקמה: לאחר שהעביר ביקורת - בן גביר הדיח את אלמוג כהן

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, הודיע לחבר מפלגתו כי הוא מודח מחברותו בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בה כיהן. הרקע: הביקורת של כהן על האולטימטום של בן גביר

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/23 20:50 ג בסיון התשפג

זמן הנקמה: לאחר שהעביר ביקורת - בן גביר הדיח את אלמוג כהן
כהן ובן גביר, הביע ביקורת והודח, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הביעה ביקורת והודח: ברקע תחילת ההצבעות על התקציב, שיחלו הערב (ג'), הודיע יו"ר עוצמה יהודית השר בן גביר לחבר מפלגתו אלמוג כהן, כי הוא מודח מחברותו בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כך דיווח העיתונאי מיכאל שמש. את הדברים מסר בן גביר לכהן, מיד לאחר ישיבת חברי הקואליציה.

הביקורת של כהן: "לא הייתי מסכים"

ההדחה של כהן מגיעה ברקע הביקורת שהעביר על מהלכיו של בן גביר והאולטימטום שהציב לנתניהו במחלוקת על תקציב משרד הנגב והגליל. שבוע שעבר אמר כהן: "מי שלא יקבל את תואר 'אב השנה', הלכתי ליום ההולדת של בנותיי לאחר ימים רבים בהם שהו בממ"ד במבצע המצוין 'מגן וחץ'". כך אמר אלמוג לגורמים שהאשימו אותו. חבר הכנסת המשיך ותקף את החרם של עוצמה יהודית על הצבעות הכנסת, "התאכזבתי לראות את השמאל מנצח בזכות 'חרם' שלא הכרתי ולא הייתי מסכים לו".

לדברי חבר הכנסת אלמוג, "כמי שמייצג את תושבי הנגב אני מברך על המאבק, אבל מתנגד להפלת ממשלת הימין לאחר שלטון האחים המוסלמים. תושבי הנגב אינם כלי במשחק פוליטי. פחות לדבר, יותר לעשות".

אלמוג כהן

אלמוג כהן, הודח מוועדת חוץ וביטחון.  צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"אני מתחיל לחשוב שתושבי הנגב לא מעניינים את אלמוג ושאת אלמוג מעניין רק אלמוג"

בצילום מסך מתוך קבוצת וואטסאפ של עוצמה יהודית ששיתף עמית סגל, חשף כי בקרב עוצמה יהודית לא היו מרוצים מדבריו. "אני מתחיל לחשוב שאיתמר לא מעניין את אלמוג, עוצמה יהודית לא מעניינת את אלמוג, תושבי הנגב לא מעניינים את אלמוג ושאת אלמוג מעניין רק אלמוג. הלוואי שאני טועה", תקף ראש המטה של בן גביר, חנמאל דורפמן את חבר הכנסת.