"לא יגנבו לנו את הבחירות": עשרות אלפים בהפגנת התמיכה ברפורמה המשפטית

עשרות אלפים משתתפים בהפגנת התמיכה ברפורמה במערכת המשפט מול משכן הכנסת בירושלים | שרים, חברי כנסת ורבנים בציונות הדתית צפויים לנאום במהלך ההפגנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 19:39 ה בניסן התשפג

"לא יגנבו לנו את הבחירות": עשרות אלפים בהפגנת התמיכה ברפורמה המשפטית
צילום: ללא

לאחר שבועות של הפגנות של מתנגדי הרפורמה במערכת המשפט של השר יריב לוין, עשרות אלפים משתתפים הערב (ב') בהפגנת תמיכה ברפורמה בירושלים מול משכן הכנסת תחת הכותרת: "לא יגנבו לנו את הבחירות". בהפגנה צפויים להשתתף ולנאום שרים, חברי כנסת מהקואליציה ורבנים בציונות הדתית.

מארגני עצרת התמיכה מסרו כי "מחנה הימין חייב לקום כעת ולבחור בעצמאותו. אם הפעם יגנבו לנו את הבחירות ויפסלו הלכה למעשה את הבחירה שלנו בקלפי - נשאר תמיד אזרחים סוג ב'. זה עכשיו או לעולם לא".

צילום: ללא

סמוטריץ' בקריאה למצביעי ימין: "אנחנו הרוב, אסור להיכנע"

מוקדם יותר היום, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' קרא למצביעי הימין להשתתף בהפגנה."חברים, אסור בשום פנים ואופן לעצור את הרפורמה לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו הרוב. אסור להיכנע לאלימות, לאנרכיה, לסרבנות ולשביתות פראיות. אנחנו הרוב. בואו נשמיע את הקול. נפגשים הערב ב-18:00 בירושלים, מול הכנסת. אני אהיה שם. בואו גם אתם. לא ניתן שיגנבו לנו את הקול ואת המדינה!" אמר סמוטריץ'.

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קרא להצטרף להפגנת הימין. "היום אנחנו מפסיקים לשתוק. היום הימין מתעורר. הפיצו הלאה", כתב יו"ר עוצמה יהודית בעמוד הטוויטר שלו וצירף את מודעת ההפגנה.

ראש הממשלה במסר למפגינים: "אנשים אחים אנחנו"

על רקע ההפגנות שמתקיימות בירושלים, הן של תומכי הרפורמה והן של מתנגדיה, קרא ראש הממשלה העביר למפגינים בחשבון הטוויטר שלו לנהוג באחריות. "אני קורא לכל המפגינים בירושלים, מימין ומשמאל, לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות. אנשים אחים אנחנו", כך כתב.