רבנים בציונות הדתית לממשלה: "אל תעצרו את החקיקה"

כ-20 רבנים בציונות הדתית קוראים לממשלה לא לעצור את החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט: "אהבתנו לאחינו לא תרפה את ידינו מלפעול למען תיקון מתחייב למען עמו ונחלתו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 27/03/23 15:33 ה בניסן התשפג

רבנים בציונות הדתית לממשלה: "אל תעצרו את החקיקה"
הרב שמואל אליהו , צילום: קרן ידידות טורונטו

ברקע כוונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להצהיר על עצירת החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט, כ-20 רבנים בציונות הדתית קראו היום (ב') לממשלה לא לעצור את החקיקה ולקדמה. "אנו קוראים לנציגי המחנה הלאומי לא לעצור את החקיקה ומחזקים את ידיהם בשעה גדולה זו", כתבו הרבנים.

צילום: ללא

"לא יעלה על הדעת שהמיעוט יכפה את דעתו באלימות וביצירת אנרכיה ברחובות"

הרבנים ציינו כי אין צריך להתחשב בדעתם של המפגינים שלטענתם הם "דעת מיעוט". "בחסדי ה' עם ישראל בחר ממשלה יהודית ולאומית שתפעל למען תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל לא יעלה על הדעת שהמיעוט יכפה את דעתו באלימות וביצירת אנרכיה ברחובות. אחים אנחנו, נמשיך ונאהב איש את רעהו ללא סייג וגבולות, אך אהבתנו לאחינו לא תרפה את ידינו מלפעול למען תיקון מתחייב למען עמו ונחלתו".

צילום: פלאש 90

בין הרבנים החתומים על הקריאה: הרב שלמה אבינר, הרב איתן איזמן, הרב שמואל אליהו, הרב מנחם בורשטיין, הרב חיים ברוך, הרב דוד חי הכהן, הרב מיכאל הרשקוביץ, הרב ברוך וידר, הרב אליהו זייני, הרב אליקים לבנון, הרב יגאל לוינשטיין, הרב דב ליאור, הרב יהודה סדן, הרב דוד פנדל, הרב צבי קוסטינר, הרב חיים שטיינר, הרב עמיאל שטרנברג.

"לא יגנבו לנו את הבחירות"

בתוך כך, לאחר שבועות של הפגנות מתנגדי הרפורמה, מתארגנת הערב בשעה 18:00 הפגנת תומכי הרפורמה בירושלים, תחת הכותרת: "לא יגנבו לנו את הבחירות". בין היתר קראו חברי כנסת, שרים ורבנים בציונות הדתית להגיע להפגנה הערב מול משכן הכנסת. 

ההפגנה בירושלים

ההפגנה בירושלים צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

יו"ר וועדת חוקה, שנמצא במוקד העניינים שיתף את כרזת ההפגנה בחשבון הטוויטר שלו וגם השרות מאי גולן וגלית דיסטל קראו לציבור להגיע להפגנה: "בואו למחות נגד ההחלטה המסתמנת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא יגנבו לנו את הבחירות".