ההפגנות נמשכות: תומכי ומתנגדי הרפורמה עולים לירושלים

ברקע ההתפתחויות הפוליטיות והשביתה במשק, נמשכות הפגנות מתנגדי הרפורמה ועשרות אלפים מפגינים מול משכן הכנסת. הערב: הפגנת הימין מול הכנסת, רבנים בציונות הדתית קוראים: "לא לעצור את החקיקה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/03/23 15:31 ה בניסן התשפג

ההפגנות נמשכות: תומכי ומתנגדי הרפורמה עולים לירושלים
הפגנה בירושלים, היום, צילום: Erik Marmor/Flash90

יום של הפגנות: כשברקע השביתה הגדולה במשק ועדיין מחכים לשמוע האם ראש הממשלה נתניהו יכריז על עצירת החקיקה, נמשכות הפגנות מתנגדי הרפורמה ברחבי הארץ. אלפים מפגינים במוקדים שונים בתל אביב אך ההפגנה העיקרית היא מול הכנסת בירושלים. הערב בשעה 18:00 מתוכננת הפגנת הימין גם היא מול הכנסת.

המסר של נתניהו למפגינים

לאורך שעות היום, הגיעו אנשים רבים לירושלים ובשעות האחרונות התקבצו אלפים להפגנה מול משכן הכנסת. חברת הכנסת גנץ נאם בהפגנה ואמר: "אין לנו דרך אחרת, ואין לנו ארץ אחרת. אנחנו קוראים בצורה חד משמעית לעצירת החקיקה וכניסה להידברות, ולא מוכנים להתפשר על הדמוקרטיה. אנחנו זוכרים שבקהל הזה יש ימין ושמאל, חילונים ודתיים, ערבים ויהודים, ויודעים שהמדינה היא לא אחידה אבל מתעקשים שתהיה מאוחדת ברוח מגילת העצמאות".

ההפגנה בירושלים

ההפגנה בירושלים צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

מלבד ההפגנה בירושלים, נמשכות כל העת גם ההפגנות בתל אביב כאשר המפגינים מצליחים לחסום צירים מרכזיים לסירוגין. ראש הממשלה נתניהו התייחס להפגנות וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני קורא לכל המפגינים בירושלים, מימין ומשמאל, לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות. אנשים אחים אנחנו".

הפגנת הימין: הערב בשעה 18:00

בתוך כך, לאחר שבועות של הפגנות מתנגדי הרפורמה, מתארגנת הערב הפגנת תומכי הרפורמה בירושלים, תחת הכותרת: "לא יגנבו לנו את הבחירות". בין היתר קראו חברי כנסת, שרים ורבנים בציונות הדתית להגיע להפגנה הערב מול משכן הכנסת. 

יו"ר וועדת חוקה, שנמצא במוקד העניינים שיתף את כרזת ההפגנה בחשבון הטוויטר שלו וגם השרות מאי גולן וגלית דיסטל קראו לציבור להגיע להפגנה: "בואו למחות נגד ההחלטה המסתמנת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא יגנבו לנו את הבחירות".