ביום השחרור: גלנט חתם והמעצר המנהלי של תושב השומרון הוארך

יום לאחר הפיגוע בחווארה, האריך שר הביטחון את מעצרו המנהלי של אברהם יאיר ירד בעוד שלושה חודשים. החתימה מגיעה ביום בו היה אמור להשתחרר וחודש לפני חתונתו המתוכננת. משפחתו: "שיאים חדשים של רוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/23 11:37 ד בניסן התשפג

ביום השחרור: גלנט חתם והמעצר המנהלי של תושב השומרון הוארך
אברהם יאיר ירד, ימשיך לשהות במעצר מנהלי, צילום: ללא

המעצר המנהלי הוארך: שר הביטחון יואב גלנט האריך הבוקר (א') את מעצרו המנהלי של אברהם יאיר ירד תושב השומרון בשלושה חודשים נוספים. הארכת המעצר הגיעה שעות בודדות לפני שעמד להשתחרר ממעצר מנהלי בן ארבעה חודשים. הוריו תקפו בחריפות: "בזמן שהחיים שלנו בשומרון מופקרים - גלנט נלחם בתושבים במקום באויב"

"שיאים חדשים של רוע ורשעות"

לפני כארבעה חודשים נעצר ירד בצו מעצר מנהלי עליו חתם שר הביטחון. בחודש הבא היתה אמורה להתקיים חתונתו של ירד, אותה דחה מספר חודשים בשל המעצר ולא ברור מה יעלה בגורלה עתה. הוריו של ירד תקפו הבוקר בחריפות את שר הביטחון ואמרו: "בזמן שבישובי השומרון אנחנו סופרים נרצחים ופצועים, התבשרנו הבוקר כי שר הביטחון החליט להראות נחישות דווקא מול האחים מבית וברוע בלתי נתפס האריך את מעצרו המנהלי בשלושה חודשים נוספים".

יואב גלנט, איים על חבריו לקואליציה

יואב גלנט, חתם על הצו צילום: David Cohen/Flash90

"מדובר בשבירת שיאים חדשים של רוע ורשעות מצד שר ביטחון שנבחר בקולות הימין" אומרים במשפחה ומוסיפים על גלנט: "הצליח בתוך זמן קצר לזכות את ממשלתו בתואר המפוקפק של הממשלה שהחזיקה את מספר היהודים הגדול ביותר ב-30 השנים האחרונות במעצר מנהלי".

"השר גלנט מנוע מלתת החלטות בנוגע למעצרים מנהליים"

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, פרקליטו של ירד הגיב להארכת המעצר המנהלי: "עד עכשיו לא טרחו גורמי הבטחון והפרקליטות לפנות באופן רשמי לעצור או לבא כחו, לטעמינו השר גלנט מנוע מלתת החלטות בנוגע למעצרים מנהליים כל עוד התנהלותו בשטח היא זו שמסכנת את חיי האזרחים היהודה ושומרון ומסרסת את יכולת החיילים בשטח"