חזרו בהם: הטייסים המוחים יתייצבו מחר למילואים

הטייסים המוחים יגיעו מחר לבסיס בעקבות קריאתו של מפקדם ויקיימו "שיח לוחמים": "יש לנו אמון מלא במפקדים ונמשיך לשרת את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית ככל שיידרש"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 07/03/23 15:03 יד באדר התשפג

חזרו בהם: הטייסים המוחים יתייצבו מחר למילואים
טייסים. , צילום: Yossi Zeliger/Flash90

מחאת הטייסים: טייסים ואנשי צוות בטייסת 69 של חיל האוויר, הודיעו בתחילת השבוע כי בעקבות הרפורמה המשפטית, הם לא יגיעו לאימון השבועי שלהם שיתקיים מחר. למרות ההצהרות, הטייסים הודיעו היום (ג') כי הם יתייצבו מחר למילואים ויקיימו "שיח לוחמים".

כאמור, ההודעה באה בעקבות קריאתו של מפקדם, שביקש שיגיעו למילואים למרות רצונם למחות נגד הרפורמה במערכת המשפט. "אנו נענים לקריאת מפקדינו ונתייצב מחר ביחידה לשיח לוחמים.יש לנו אמון מלא במפקדים ונמשיך לשרת את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית ככל שיידרש", מסרו.

נתניהו על מחאת המילואימניקים: "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי שלנו"

כזכור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו מסר הצהרה אתמול לתקשורת בו התייחס לקריאות לסרבנות כמחאה  נגד הרפורמה במערכת המשפט. "צה"ל והשב"כ משקפים לעם שאנו הודפים את אויבנו, אני מכבד את כל חיילנו, בסדיר ובמילואים, בים ביבשה ובאוויר, גם ברגעים אלה אתם שומרים על המדינה שלנו. אנו מסתכלים ימינה ושמאלה בידיעה שאנו מסתערים יחד שכם אל שכם אל מול אויבנו. תהינה אשר תהינה המחלוקות בינינו, אנחנו תמיד מאוחדים מול מבקשי נפשנו, ללא קשר לחילוקי הדיעות בינינו, הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי הזה, ולכן אסור שיהיה לה מקום בשורותינו", אמר נתניהו.

נתניהו

נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי אין מקום לסרבנות ואסור שיהיה לה מקום בחברה הישראלית. "החברה הישראלית תמיד הוקיעה את הסרבנות וקידשה את השירות בצה"ל וזרועות הביטחון, מעולם לא נתנו לסרבנות דריסת רגל בשום מקום ובשום מצב, לא במילואים, ולא בכוחות הביטחון, לא היה לסרבנות מקום במלחמת השחרור, לא היה לה מקום בהסכמי אוסלו ובהתנתקות, אין מקום לסרבנות עכשיו ואסור שיהיה לה מקום בעתיד, למאבק ציבורי יש מקום למחאה, חילוקי דיעות, אבל אין מקום לסרבנות, ברגע שאנו נותנים לה לגיטימיות הסרבנות תתפשט ותהפוך לשיטה, כל מי שההכרעה הדמוקרטית אינה נראית לו, יעשה דין לעצמו, אני משוכנע שאנו נתגבר על הסרבנות ועל איומיה הפעם, אבל הזרעים שנזרעים יכולים להצמיח גידולי פרא".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן