בדרך לפשרה? נתניהו וגנץ שוחחו: "בוא עכשיו"

בנאום שנשא יושב ראש המחנה הממלכתי בישיבת הסיעה תקף את מנהיגי הימין, וחשף כי שוחח עם נתניהו וקרא לו להיפגש ולהידבר: "ביקשתי לסגור את הכנסת ולנסוע יחד לבית הנשיא - עד שנגיע להסכמות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/23 17:44 ח באדר התשפג

בדרך לפשרה? נתניהו וגנץ שוחחו: "בוא עכשיו"
גנץ ונתניהו. ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פתח חדש להידברות על הרפורמה: על רקע ההפגנות הסוערות שמתקיימות היום (ד') בבירה ובתל אביב, במהלכן מפגינים חסמו מספר צירים מרכזיים והיו עימותים חמורים עם המשטרה, יושב ראש "המחנה הממלכתי" בני גנץ נשא נאום במהלכו חשף כי שוחח עם נתניהו. 

"רוטמן בן גביר ולוין מסתובבים עם לפידים ומנסים להדליק את המדינה"

בפתח ישיבת הסיעה של מפלגת "המחנה הממלכתי" התייחס גנץ להפגנות ועימותים עם המשטרה: 
"באופן אישי, הייתה לי הזכות לשרת 38 שנה במדים ולסכן את נפשי למען המדינה הזו. כן, הייתי מוכן למות עבורה. לצערי רבים מחבריי גם נפלו במלחמה עליה - הם היו בעלי עמדות שונות, דתיים וחילונים, מכל קצות הארץ" כך שיתף שר הביטחון לשעבר ואמר: "כשאני שומע שמפגינים נפצעו היום במאבק בתל אביב, אני מזועזע מזה".

גנץ טען כי התקופה האחרונה מסכנת את כל מה שנבנה בארץ: "מלחמת אחים בפתח והקואליציה רצה אליה בעיניים כמו "עצומות לרווחה" האשים גנץ, לדבריו "רוטמן בן גביר ולוין מסתובבים עם לפידים ומנסים להדליק את המדינה, ונתניהו מתדלק את זה מבחוץ בגלל צרכיו האישיים", תקף את מנהיגי הקואליציה ומובילי הרפורמה במערכת המשפט.

בני גנץ |

בני גנץ ארכיון | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"שוחחתי עם נתניהו ואוחנה, ביקשתי מהם לסגור את הכנסת ולנסוע יחד לבית הנשיא - עד שנגיע להסכמות"

בני גנץ חשף את מאמציו להגיע להסכמות סביב סוגיית הרפורמה, וסיפר כי ביקש מראש הממשלה לבוא איתו לבית הנשיא לדון בהדברות, "שוחחתי עם נתניהו ואוחנה, ביקשתי מהם לסגור את הכנסת ולנסוע יחד לבית הנשיא - עד שנגיע להסכמות", כך אמר שר הביטחון לשעבר.

לדברי גנץ "יש לנו הזדמנות לעצב את חייה החוקתיים של המדינה בהסכמה. אני יודע שהסיכויים להצליח בהידברות לא גבוהים, אני יודע שהחומות גבוהות והפערים גדולים, אבל ההיסטוריה לא תסלח למי שלא ינסה למנוע את מלחמת האחים". בתגובה לדבריו אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "דלתי פתוחה, בוא עכשיו".