בן גביר: "לפתוח את כל חסימות האנרכיסטים"

השר לביטחון לאומי הורה לפתוח את כל החסימות בכבישים של המפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט: "לא נאפשר מרי אזרחי ולאנרכיסטים לחסום צירים מרכזיים" | לפיד: "שר הטיקטוק והפיתות שוב התבלבל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/23 09:05 ח באדר התשפג

בן גביר: "לפתוח את כל חסימות האנרכיסטים"
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום (ד') נערכות הפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט ברחבי הארץ תחת הכותרת: "יום השיבוש הלאומי", בעקבות ההצבעה בועדת חוקה על הצעת החוק בעניין צמצום הביקורת שיפוטית של בית המשפט העליון על החקיקה וחוק פסקת ההתגברות לקראת קריאה ראשונה.

"לפתוח את כל חסימות האנרכיסטים"

בתוך כך, בהערכת מצב שהתקיימה אמש, בהשתתפות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר יחד עם מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי מפקד מחוז ירושלים וסגן מפקד מחוז תל אביב, הנחה השר בן גביר את המשטרה שלא לאפשר חסימת צירים מרכזיים, ולפתוח את כל חסימות האנרכיסטים. 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון אמר כי "בתום הערכות מצב שוטפות שקיימתי הלילה והבוקר עם המפכ"ל, ממ"ז ירושלים וסממ"ז תל אביב הנחיתי את המשטרה שלא לאפשר חסימת צירים מרכזיים, ולפתוח את כל חסימות האנרכיסטים. בהנחייתי הבוקר נפתחו החסימות בכביש 1 ובמחלף השלום, ואני בדרכי לחפ"ק המשטרתי בתל אביב על מנת לוודא שהסדר יישמר".

בעקבות החלטתו של בן גביר, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד תקף ואמר כי "שר הטיקטוק והפיתות שוב התבלבל. האנרכיה היחידה היא זו של הממשלה המטורללת בתולדות ישראל. המפגינים הבוקר הם פטריוטים ואוהבי ישראל שרוצים לשמור עליה דמוקרטית וחופשית".

סמוטריץ': "זה למה הרפורמה שלנו כל כך קריטית"

גם שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', התייחס לחסימות בכבישים על ידי המפגינים ואמר כי "דמיינו שמתנגדי הגירוש מגוש קטיף היו מודיעים מראש על "יום שיבוש" וחוסמים כבישים. האמת, לא צריך לדמיין. זה קרה. והמשטרה חיכתה להם מראש, פירקה אותם במכות ומערכת המשפט זרקה אותם לכלא. וזה למה הרפורמה שלנו כל כך קריטית. כדי שיהיו כאן דמוקרטיה ושוויון וזכויות וחירויות לכווווולם!"