המשטרה עצרה 6 חשודים בחשד למעורבות בהתפרעויות בחווארה

המשטרה עצרה שישה חשודים, ארבעה בגירים ושניים קטינים, בחשד למעורבות בהפרות סדר, הצתת כלי רכב ומבנים, תקיפת פלשתינים וגרימת נזק לרכוש שאירע בכפר חווארה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/23 08:23 ח באדר התשפג

במסגרת חקירה שמתנהלת ביחידה המרכזית של מחוז ש"י בשיתוף השב"כ, נעצרו הלילה (בין שלישי לרביעי) על פי צו מבית משפט שישה חשודים, מתוכם שניים קטינים, בחשד למעורבותם בהפרות סדר, הצתת כלי רכב ומבנים, תקיפת פלשתינים וגרימת נזק לרכוש שאירע בכפר חווארה שבשומרון.

במשטרה מסרו כי במסגרת החקירה בוצעו כל העת פעולות חקירה רבות לאיסוף ממצאים וראיות במטרה להגיע לחקר האמת. החשודים נחקרים כעת ובהמשך יובאו לדיון בעיניינם בבית המשפט השלום בירושלים. החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.

חווארה ביום ראשון האחרון

חווארה ביום ראשון האחרון צילום: ללא

בית המשפט הורה על שחרור המתיישבים שנעצרו על ידי מח"ט בנימין

בתוך כך ביום שני האחרון, התקבל דיווח על שני אזרחים ישראלים שיידו אבנים לעבר רכב פלשתיני סמוך ליישוב רימונים שבמרחב חטיבת בנימין. לטענת דובר צה"ל, מפקד החטיבה המרחבית, אל"מ אליאב אלבז, שחלף בסמוך לנקודה ניגש על מנת להרחיק את מידי האבנים אלא שהחשודים תקפו מילולית את הקצין והדפו אותו, כוח מג"ב עצר את השניים והם הועברו להמשך טיפול משטרתי.

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

אתמול, בתי המשפט השלום והמחוזי בירושלים קבעו היום כי מח"ט בנימין מסר גרסה לא אמינה והורו על שחרורם של מתיישבים שהשתתפו אתמול במחאה לאחר הפיגוע בבנימין. תחילה קבע שופט בית משפט השלום עמיר שקד כי סרטון שהוצג בפניו "אינו עולה בקנה אחד (בלשון המעטה) עם גרסתו/תלונתו של המח"ט" ודחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצר המתיישבים בחמישה ימים והורה על שחרורם בתנאים מגבילים. המשטרה הגישה ערר כנגד ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

שופטת המחוזי מרים לומפ קבעה כי הראיות שהוצגו בפניה, הכוללות עדויות של שוטרי מג"ב מהאירוע "לא עומדים בהלימה עם תאור האירוע כפי שתואר על ידי המח"ט... כך שמעבר לסרט שהוצג לי, שגם לא עומד בהלימה עם האמור, עומדות גם עדויות אלו". השופטת דחתה את ערר המשטרה והמתיישבים שוחררו מהמעצר.