סמוטריץ' שיתף ציוץ של אחיו: "הייתי בעד פשרה, אחרי הסופ"ש האחרון - לא עוד"

בצלאל סמוטריץ, שיתף ציוץ שפרסם אחיו אחיו בו תקף את מנהיגי האופוזיציה וטען כי אין כבר מקום להידברות: "לא עוד הרפורמה לא מעניינת אותם - מטרתם היא לסרס את אפשרות המחנה הלאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/23 10:47 ה באדר התשפג

סמוטריץ' שיתף ציוץ של אחיו: "הייתי בעד פשרה, אחרי הסופ"ש האחרון - לא עוד"
האופוזיציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר קריאות חוזרות ונשנות מצד הקואליציה להידברות על הרפורמה המשפטית, ועל רקע הידיעה שפורסמה היום (א') כי יושב ראש ועדת חוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן שוקל לרכך את הרפורמה  שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שיתף היום ציוץ שפרסם אחיו טוביה סמוטריץ', בו כתב כי לדעתו אין מקום לפשרה על רקע דברי מנהיגי מחאות השמאל.

סמוטריץ' פרסם הבוקר ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו הוא מסביר את השינוי בעמדותיו ביחס לקידום הרפורמה המשפטית, על אף שעד כה החזיק בדעה כי יש לקדם פשרה ואף לעצור את החקיקה: "הייתי בעד לדבר ובעד פשרה. בקונסטלציה מסויימת הייתי מוכן אפילו לעצור את החקיקה אבל אחרי סופש האחרון", כך כתב. 

"זה מאיין את תוצאת הבחירות ומייתר את הבחירות הבאות"

שינוי עמדתו ביחס למחאה נגד הרפורמה, חל על רקע התבטאויותיהם של מנהיגים במחנה השמאל, "אחרי הסופ"ש האחרון ודברי ברק, גולן, לפיד, לא עוד הרפורמה לא מעניינת אותם - מטרתם היא לסרס את אפשרות המחנה הלאומי לשלוט בהווה ובעתיד". תקף טוביה, וטען כי דבריהם הם "מה שמאיין את תוצאת הבחירות ומייתר את הבחירות הבאות. בשם הדמוקרטיה".

ההפגנה בירושלים נגד הרפורמה, בשבוע שעבר

ההפגנה בירושלים נגד הרפורמה, בשבוע שעבר צילום: Erik Marmor/Flash90

 שמחה רוטמן שוקל ריכוך של הרפורמה

על פי הפרסום, רוטמן צפוי להציע בוועדה לקדם מודל חלופי של ביקורת שיפוטית מרוככת. החלופה שרוטמן צפוי להציע היא מה שמכונה "המודל הבריטי" או "ביקורת שיפוטית מרוככת". על פי המודל הזה, רוטמן יהיה מוכן לשקול הצהרה מצד בית המשפט כי חוק רגיל של הכנסת סותר חוק יסוד, והחוק לא יבוטל - אלא יחזור לכנסת. שם, הח"כים יוכלו לקבוע אם להשאיר את החוק כפי שהוא או לשנות את הנוסח או לחוקק מחדש.