הקואליציה במתקפה נגד בג"צ: "הדיון בנבצרות - הפיכה צבאית"

בעקבות הפנייה של בג"צ ליועמ"שית בנושא נבצרותו של בנימין נתניהו, הקואליציה פרסמה הצהרה בה היא תוקפת את הוראתם: "מדובר בניסיון הדחה לא חוקי של ראש ממשלה מכהן"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 11/02/23 19:21 כ בשבט התשפג

הקואליציה במתקפה נגד בג"צ: "הדיון בנבצרות - הפיכה צבאית"
נתניהו ובהרב מיארה, צילום: Flash90

בג"צ הורה אתמול (ו') לנראש הממשלה, בנימין נתניהו וליועמ"שית, גלי בהרב מיארה, לענות על העתירה של התנועה לאיכות השלטון, מדוע ראש הממשלה לא יצא לנבצרות בשל ענייניו המשפטיים תוך עיסוק ברפורמה במערכת המשפט. המדינה תצטרך להשיב לעתירה עד לחודש הבא. הערב, הוציאו ראשי הקאוליציה הודעה בה הם תוקפים את הדיון בנבצרותו של נתניהו.

"ראשי מפלגות הקואליציה דוחים בתוקף את הדיון הבלתי לגיטימי בבג"ץ בדבר "נבצרות" ראש הממשלה. מדובר בניסיון הדחה לא חוקי של ראש ממשלה מכהן, שאינו שונה מהפיכה צבאית", כתבו ראשי הקואליציה. 

בג"צ, בית המשפט

בג"צ, בית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"שליחת יד בדמוקרטיה הישראלית היא מעשה שדגל שחור מתנוסס מעליו"

עוד הוסיפו ואמרו כי "אין לאף גורם משפטי, כולל לבג"ץ, אפילו שבריר של הסמכה בחוק לפעולה שכזו. רק העם יבחר את ראש הממשלה. ורק העם, באמצעות נציגיו בכנסת, יחליט אם להפסיק את כהונתו. העם ונציגיו לא יקבלו לעולם דיון משפטי על אפשרות של הפיכה. הם לא יקבלו לעולם ביטול משפטי בלתי חוקי של הבחירות ושל ריבונות העם. שליחת יד בדמוקרטיה הישראלית היא מעשה שדגל שחור מתנוסס מעליו גם כשהיא נעשית בכסות של גלימות המשפט".

נזכיר כי אתמול יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', תקף את הוראת בג"צ. "החלטת בג"ץ לא לדחות על הסף את העתירה להכריז על נבצרות של ראש הממשלה, היא ההוכחה הטובה ביותר לנחיצותה של הרפורמה שאנו מובילים. עצם הדיון בסיכול החלטת הבוחר ורצון העם היא מגה פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ונקודת שפל נוספת אליו הגיעו שופטי העליון", אמר סמוטריץ'.