עמית סגל נגד היועמ"שית: "מתקרב הרגע שבו יהיה צורך להכריז עליה נבצרות"

הדיווחים על דיונים של גלי בהרב-מיארה בהוצאת ראש הממשלה לנבצרות ממשיכים לעצבן את הפרשן הפוליטי הסרוג, שתקף אותה: "סמכותה של הממשלה להזיז את היועמ"שית מעוגנת בחוק לאין שיעור מסמכותה של היועמ"שית להזיז את הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/23 08:26 ה בשבט התשפג

עמית סגל נגד היועמ"שית: "מתקרב הרגע שבו יהיה צורך להכריז עליה נבצרות"
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

בצל הסערות הפוליטיות האחרונות, דיווח שהתגנב אל השיח הציבורי טען בעקשנות כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, דנה באפשרות להוציא את ראש הממשלה לנבצרות בשל ניגודי העניינים בהם הוא מצוי. ראשי הקואליציה שלחו מכתב בהול, והיועמ"שית הכחישה את הדיווח. עמית סגל חושב שזה לא מספיק.

הציונים של עמית סגל לבהרב-מיארה: אלמונית, בעל כתפיים צרות וללא שיעור קומה

ביום שני האחרון כתב הפרשן הפוליטי הבכיר בחשבון הטוויטר שלו כי היועמ"שית לא טרחה להכחיש דיווחים על הדיון בנבצרות וניתח: "כשהיה מדובר בזוטות קטנות מאלה הוציאו הבהרות. גם תחת הנחה שלא דנו ברצינות בנבצרות, לא הפריע להם שהספין הזה יישאר באוויר. מהלך מטופש במיוחד שידליק ובצדק רב את מי שהצביע עבור הממשלה הנוכחית".

בטורו הבוקר בידיעות המשיך סגל בקו התוקפני נגד בהרב-מיארה, וכתב עליה בין היתר כי היא "דמות אלמונית עד לפני שנה, עם כתפיים צרות במיוחד והיעדר כל רמז לשיעור קומה משפטי בביוגרפיה המקצועית שלה", ותקף שוב את הדיווח על דיוניה בנבצרות נתניהו.

נתניהו. עוד בתחילת הדרך

נתניהו בישיבת הממשלה האחרונה | צילום: onatan Sindel/Flash90

עמית סגל: בהרב-מיארה בעצמה מצויה בניגוד עניינים

"לא רק ניסיון חוקתי חסר לה אלא גם חוש אירוני: האם לא עלה על דעתה שקצת מוזר לשקול הכרזת נבצרות בשל ניגוד עניינים, כאשר היא עצמה מצויה בניגוד עניינים חריף? הרי הממשלה מתכוונת לפצל את תפקיד היועמ"ש ולפי התבטאויות חלק מחברי הקואליציה גם להיפטר ממנה בהזדמנות קרובה", כותב הפרשן הפוליטי.

על ההכחשה כותב סגל: כי היא רק מעצימה את השערורייה. "הן מנדלבליט והן בהרב מיארה לא טרחו להכחיש בזמן אמת את יוזמת העוועים הבלתי דמוקרטית. גם בהרב מיארה עצמה לא שללה דיון עתידי בנבצרות, רק הבהירה שעד כה לא נערך דיון בנושא. סמכותה של הממשלה להזיז את היועמ"שית מעוגנת בחוק לאין שיעור מסמכותה של היועמ"שית להזיז את הממשלה". סגל סיים: "מתקרב הרגע שבו יהיה צורך להכריז שנבצר ממנה למלא את תפקידה".


(נתניהו: פסילת דרעי הייתה פגיעה קשה בדמוקרטיה ואנחנו נתקן את זה - צריך להחזיר עטרה ליושנה)