סוף עצוב: אותרו גופותיהם של ראשי הקהילה היהודית באנטקיה בטורקיה

בתום מאמצי החילוץ, אותרו גופותיהם של בני הזוג שאול וטונה ג'נודי, ראשי הקהילה היהודית באנטקיה שבטורקיה, שביתם נהרס בעקבות רעידת האדמה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/02/23 12:10 יח בשבט התשפג

סוף עצוב: אותרו גופותיהם של ראשי הקהילה היהודית באנטקיה בטורקיה
צילום: זק"א

מספר הקורבנות מרעידות האדמה העוצמתיות שהתרחשו בטורקיה ביום שני האחרון ממשיך לטפס ועומד על מעל ל-12,400 בני אדם ועשרות אלפים פצועים ולכודים במוקדי האסון. לאחר שלושה ימים של מאמצים וניסיונות הגעה בדרכים מורכבות, אמש (ד') הגיע לאנטקיה שבטורקיה צוות חילוץ מיוחד המורכב מחיילי פיקוד העורף ומתנדבי זק"א, ואיתר את גופותיהם של בני הזוג שאול וטונה ג׳נודי, ראשי הקהילה היהודית בעיר.

צוות החילוץ הגיע לבניין שקרס ברעידה, בו התגוררו ראש הקהילה היהודית ורעייתו שהוגדרו כנעדרים מרגע הקריסה. המחלצים פעלו בצורה אינטנסיבית במסירות נפש ובתנאים קשים במשך שעות רבות, עד לאיתורם של השניים. למרבה הצער הלכודים אותרו ללא רוח חיים. בשלב זה ממשיכים מתנדבי המשלחת הישראלית בטורקיה במאמצים לאיתור סימני חיים וחילוץ אזרחים נוספים מתוך ההריסות.

"בית הכנסת לא במצב טוב, אך לא נהרס כליל"

העיר אנטקיה שוכנת בדרום מזרח המדינה, בסמוך לגבול עם סוריה ומתקיימת בה קהילה יהודית עתיקה מאוד. בתוך כך, ספרי התורה בבית הכנסת העתיק בעיר, חולצו והועברו למקום מבטחים.

אנטקיה

אנטקיה צילום: shutterstock

רבה הראשי של טורקיה, הרב מנדי חיטריק עדכן כי מלבד ראש הקהילה ג'נודי ואשתו, לא ידוע על עוד בני קהילה יהודיים אחרים שנהרגו או שנעדרים. "היהודים בעיר בסדר. בית הכנסת לא במצב טוב, אך לא נהרס כליל. יש פה סדקים ונזקים דרסטיים" אמר הרב חיטריק.