כל הפרטים סמוטריץ' ביטל את המס על החד פעמי: "הבטחנו וקיימנו"

הממשלה אישרה את הצו של שר האוצר לביטול המס על החד פעמי | סמוטריץ': "הבטחנו וקיימנו. המאבק ביוקר המחיה זה מאבק של כולנו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/01/23 15:33 ז בשבט התשפג

סמוטריץ' ביטל את המס על החד פעמי: "הבטחנו וקיימנו"
צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

בהמשך להנחייתו של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' ולאחר שהצו פורסם להערות הציבור, ממשלת ישראל אישרה היום (א') את ביטול המס על החד פעמי. "הבטחנו וקיימנו. אני קורא לאזרחי ישראל לבדוק מול הקמעונאים ובעלי המכולות את הורדת מחיר החד פעמי, המאבק ביוקר המחיה זה מאבק של כולנו" אמר סמוטריץ'.

מי שהתנגדה להחלטה היא השרה לאיכות הסביבה, עידית סילמן. "אני ערה להסכמים הקואליציוניים ולמחויבות של חברי הממשלה לקיומו. בשבועות האחרונים ירדתי לעומקם של דברים ונחשפתי ביתר שאת לנזקים העצומים של הכלים החד-פעמיים בכלל הרבדים הסביבתיים והבריאותיים", מסרה השרה לאיכות הסביבה

צילום: shutterstock

גפני: "מברך את סמוטריץ' שביטל סופית את 'מס ליברמן'"

כזכור, בהתאם להחלטת ממשלה 261 מיום 1 באוגוסט 2021 בעניין הפחתת השימוש בכלים חד-פעמיים מפלסטיק, החל מנובמבר 2021 מוטל מס קניה בשיעור של 11 שקלים לק"ג על כלי פלסטיק ו- 3.3 שקלים לק"ג על כלים חד- פעמיים מנייר המכילים פלסטיק, החלטה זו בוטלה.

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני התייחס להחלטת הממשלה על ביטול המס על הכלים החד פעמיים וברך: "אני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על החלטת הממשלה לבטל סופית את 'מס ליברמן' על הכלים החד פעמיים שנועד לפגוע בראש ובראשונה במגזר החרדי. זה היה אחד ההתחייבויות שלנו שנעשה עם הקמת הממשלה, ואכן העברנו בשבוע שעבר בועדת הכספים את המקור התקציבי לביטול המס והיום זה בוטל סופית ואני שמח על כך".