"יריב לוין הוא האיש הכי קיצוני בנושא המשפט"

ראש האופוזיציה טוען כי הממשלה החדשה מורכבת מאנשים קיצוניים: "לקחו את האיש הכי קיצוני בכל תחום ושמו אותו אחראי על התחום" | על היעדרותו מההפגנות: " אמרו לנו לא לא להפוך את זה ליותר מדי פוליטי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 17/01/23 08:22 כד בטבת התשפג

"יריב לוין הוא האיש הכי קיצוני בנושא המשפט"
יאיר לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז הכרזתו של שר המשפטים יריב לוין על הרפורמה במערכת המשפט הארץ לא שקטה, מערכת המשפט נעמד על הרגליים האחוריות והפגנות המתנגדים לרפורמה חוזרות שבוע אחר שבוע. בראיון לכאן רשת ב' הבוקר (ג'), אמר ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כי הממשלה מורכבת מאנשים קיצוניים, ביניהם שר המשפטים, יריב לוין.

"הם לקחו את האיש הכי קיצוני בכל תחום ושמו אותו אחראי על התחום - יריב לוין הוא האיש הכי קיצוני בנושא המשפט. הוא אמר כי אף אחד לא הקשיב לו בנושא הרפורמה עד שהגיעו התיקים של נתניהו. יש מה לתקן במערכת, אבל לא יכולים לתקן את זה עבריינים מורשעים או אנשים עם כתבי אישום חמורי", אמר ראש האופוזיציה.

יריב לוין

יריב לוין צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

"המחנה לא הצליח להתייצב מאחורי המפלגה הכי גדולה ויש חלק בזה"

לפיד התייחס לשאלה מדוע הוא לא השתתף בהפגנה נגד הממשלה במוצאי שבת האחרון. "התכוננתי לבוא, אבל חלק מהארגונים אמרו לנו - אל תהפכו את זה ליותר מדי פוליטי, אז כמה ימים לפני אמרתי בטלוויזיה שלא אבוא. מה שחשוב בעיני זה לשמור על המחנה הזה עובד בקול אחד, זה הרי לא מחנה שהנטייה הטבעית שלו היא לדבר בקול אחד. המחנה לא הצליח להתייצב מאחורי המפלגה הכי גדולה ואפילו לא מאחורי ראש ממשלה מכהן. גם לי יש חלק בזה", אמר יו"ר יש עתיד.

הפגנת השמאל

הפגנת השמאל צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בנט מגיב לרפורמה המשפטית: "יש רק פתרון אחד - לשבת יחד"

על רקע השיח הציבורי בנושא, פרסם אתמול ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט ,הודעה בה הוא מתייחס לרפורמה המשפטית וקובע כי רק בהידברות תוכל הרפורמה לקבל משנה תוקף ולגיטימיות ציבורית.

"זה לא סוד שאני סבור שמשך שנות דור מערכת המשפט נטלה לעצמה סמכויות יתר ובלמה כל ניסיון לתיקון" פותח בנט. הוא ממשיך" "אני מאמין שנדרשים שינויים מסוימים במערכת המשפט ובשנים האחרונות אף קידמנו את חלקם. אבל לא מתקנים עיוות היסטורי בעיוות אחר. אין מנוס: שני הצדדים חייבים להידבר מיד". 

בנט

בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"האופוזיציה חייבת להבין: הציבור בחר בממשלה"

בנט ממשיך וקורא להבנה שלך שני הצדדים את גודל השעה: "האופוזיציה חייבת להבין: הציבור בחר בממשלה, יש לה מנדט לבצע שינויים, יהיו שינויים, וטוב שכך. הממשלה חייבת להבין: אסור ללכת לקיצוניות הפוכה של אובדן בלמים ואיזונים, סירוס מערכת המשפט והעברת מינוי כל שופטי ישראל לידי ראש הממשלה בלבד, כפי שמוצע". 

בנט קובע כי ההצעה הנוכחית מסוכנת ומסביר: "ההצעה הנוכחית המלאה, כפי שהיא כרגע, מסוכנת. היא תפגע ביסודות מדינת ישראל, בכלכלתה ובאזרחיה, והיא עלולה לקרוע את החבל שמחבר את כולנו. לכן צריך לתקן אותה. יש רק פיתרון אחד: לשבת יחד, להידבר, ולהגיע לשינוי הנכון. למען האמת, הנוסחה אינה מסובכת במיוחד, אם רק יגיעו שני הצדדים עם מעט רצון טוב. אנשים אחים אנחנו".