לפיד: "אני לא אקרא לנתניהו 'שקרן בן שקרן' כמו סמוטריץ'"

יו"ר האופוזיציה פתח את ישיבת סיעתו יש עתיד, ואמר כי בימין לא הציגו לבוחרים את הרפורמה המשפטית: "הם גמגמו כל פעם ששאלו אותם על זה במערכת הבחירות. הם לא אמרו לבוחרים שישראל תפסיק להיות דמוקרטיה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/01/23 14:52 כג בטבת התשפג

לפיד: "אני לא אקרא לנתניהו 'שקרן בן שקרן' כמו סמוטריץ'"
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בכנסת ערכו היום (ב') הסיעות השונות את ישיבותיהן השבועיות. יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת סיעתו לרפורמה במערכת המשפט שממשיכה להעסיק את נבחרי הציבור מימין ומשמאל. 

לפיד פתח את דבריו והתייחס לטיעון של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו ציבור הבוחרים ידע שהוא תומך ברפורמה. לפיד אמר: "בנימין נתניהו אמר אתמול שמיליוני אנשים הצביעו בעד הרפורמה המשפטית שהם מציעים. זה שקר. אני לא אקרא לו 'שקרן בן שקרן' כמו סמוטריץ', אבל זה שקר של איש חלש שמנסה לרמות את בוחריו".

לדבריו בימין "לא הציגו לבוחרים את הרפורמה. הם לא אמרו כמה קיצוני זה יהיה. הם גמגמו כל פעם ששאלו אותם על זה במערכת הבחירות. הם לא אמרו לבוחרים שישראל תפסיק להיות דמוקרטיה. הם לא אמרו לבוחרים שהם ירסקו את בית המשפט העליון באופן שלא ניתן לשיקום. הם לא אמרו לבוחרים שהם יבטלו את מגילת העצמאות. הם בטח לא אמרו לבוחרים שהם ישנו את כל שיטת המשטר הישראלית רק כדי לבטל את המשפט של נתניהו ולוודא שדרעי יוכל להיות שר למרות שהוא עבריין סדרתי".

"ידנו המושטת לא באה לחתום על הכשר לשינוי המשטר של ישראל תמורת תיקונים קוסמטיים"

שר הביטחון לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, ציין בפתח ישיבת הסיעה כי הוא מאמין בדיאלוג ויצירת בסיס מוסכם לרפורמות. "אני אומר לנתניהו ולחברי הקואליציה – אל תטעו במי שמושיטים את ידם לדון בהסכמות רחבות – ידנו המושטת לא באה לחתום על הכשר לשינוי המשטר של ישראל תמורת תיקונים קוסמטיים". 

לדבריו, אם לא יהיה שינוי עמוק שיבטא הסכמה רחבה ושמירה על ישראל "כדמוקרטיה מהותית עם הפרדת רשויות וביקורת שיפוטית – לא יהיו הסכמות בכלל. עליכם לא רק להיכנס לחדר – אלא לעשות זאת מתוך ראיה של האינטרס העמוק של מדינת ישראל – בלב פתוח ובנפש חפצה". בסוף דבריו ביקש גנץ לחזק את הנשיא הרצוג "שפועל באופן נכון, שקט ומכובד למען הסכמה רחבה בעם – ואני מקווה שהוא יוכל להיות חלק מרכזי בפתרון ראוי ומאוזן".