נתניהו משיב ללפיד ולגנץ: "הרפורמה תצא לדרך, לא נירתע"

ראש הממשלה משיב לטענותיהם של יו"ר יש עתיד ויו"ר המחנה הממלכתי, שקראו בישיבות סיעותיהם שלא להתקדם עם הרפורמה במערכת המשפט: "כפי שלא נרתענו בעבר מהתקפות השמאל והתקשורת, לא נירתע גם הפעם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/01/23 16:03 כג בטבת התשפג

נתניהו משיב ללפיד ולגנץ: "הרפורמה תצא לדרך, לא נירתע"
לפיד ונתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (ב') נאום בפתח ישיבת סיעת הליכוד, התייחס לטענות של ראשי יש עתיד והמחנה הממלכתי, חברי הכנסת יאיר לפיד ובני גנץ, נגד הרפורמה במערכת המשפט, והודיע: "הרפורמה תצא לדרך, וכפי שלא נרתענו בעבר מהתקפות השמאל והתקשורת, לא נירתע גם הפעם. ההפחדות אותן הפחדות, הרחבה אותה רחבה, העמותות אותן עמותות – רק השלטים מתחלפים. אין חדש תחת הכסף - הכסף הזר".

גנץ: "ידנו המושטת לא באה לחתום על הכשר לשינוי המשטר של ישראל"

גנץ אמר בפתח ישיבת סיעתו על הרפורמה המוצעת של לוין: "אני קראתי לדיאלוג וליצירת בסיס מוסכם לרפורמות. הגם שכך, אני אומר לנתניהו ולחברי הקואליציה – אל תטעו במי שמושיטים את ידם לדון בהסכמות רחבות, ידנו המושטת לא באה לחתום על הכשר לשינוי המשטר של ישראל תמורת תיקונים קוסמטיים. אם לא יהיה שינוי עמוק שיבטא הסכמה רחבה ושמירה על ישראל כדמוקרטיה מהותית עם הפרדת רשויות וביקורת שיפוטית – לא יהיו הסכמות בכלל".

"עליכם לא רק להיכנס לחדר אלא לעשות זאת מתוך ראיה של האינטרס העמוק של מדינת ישראל - בלב פתוח ובנפש חפצה. אני שב וקורא להקים צוותי עבודה שיניחו בפני הכנסת רפורמה ראויה ורחבה כולל נדבכים נוספים על אלו הקיימים. אף צד לא יצא עם מלוא תאוותו בידו – אך מדינת ישראל כולה תרוויח אם נצליח".

לפיד: "לא אמרו לבוחרים שהם ישנו את כל שיטת המשטר הישראלית"

לפיד פתח את דבריו בישיבת יש עתיד, והתייחס לטיעון של נתניהו, לפיו ציבור הבוחרים ידע שהוא תומך ברפורמה: "בנימין נתניהו אמר אתמול שמיליוני אנשים הצביעו בעד הרפורמה המשפטית שהם מציעים. זה שקר. אני לא אקרא לו 'שקרן בן שקרן' כמו סמוטריץ', אבל זה שקר של איש חלש שמנסה לרמות את בוחריו".

לדבריו בימין "לא הציגו לבוחרים את הרפורמה. הם לא אמרו כמה קיצוני זה יהיה. הם גמגמו כל פעם ששאלו אותם על זה במערכת הבחירות. הם לא אמרו לבוחרים שישראל תפסיק להיות דמוקרטיה. הם לא אמרו לבוחרים שהם ירסקו את בית המשפט העליון באופן שלא ניתן לשיקום. הם לא אמרו לבוחרים שהם יבטלו את מגילת העצמאות. הם בטח לא אמרו לבוחרים שהם ישנו את כל שיטת המשטר הישראלית רק כדי לבטל את המשפט של נתניהו ולוודא שדרעי יוכל להיות שר למרות שהוא עבריין סדרתי"