הרב שמואל אליהו על בקשת הסליחה של עזרא שיינברג: "אדם כזה לא זכאי לכבוד"

רבה הראשי של צפת מתייחס למכתב של עזרא שיינברג, שהורשע בתקיפה מינית של נשים בקהילתו ועל כך מרצה עונש מאסר | "רק אחרי שהנפגעים החלו להפגין מול ביתו ולמרר את חייו הוא הסכים לקחת אחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/22 14:14 ט בתשרי התשפג

הרב שמואל אליהו על בקשת הסליחה של עזרא שיינברג: "אדם כזה לא זכאי לכבוד"
הרב שמואל אליהו,, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תתארו לעצמכם מישהו שנוסע בפראות עם גיפ' מפואר ענק חזק ויוקרתי בתוך שיירה של מכוניות. הוא צופר כדי שיפנו לו את הדרך, הוא בדרך למסיבה יוקרתית. כשהרכבים שבשיירה לא מכבדים את בקשתו הוא מתנגש בהם בעוצמה, מכונית אחר מכונית ומסיט אותם מהדרך, סורט חלק מהמכוניות, מרסק לחלוטין מכוניות אחרות. תוך כדי ההשתוללות הוא פוצע אנשים ונשים רבים הסכימו לפנות את הדרך לבעל הגיפ' המפואר.

אנשים מתקשרים למשטרה שכמובן אוזקת את בעל הג'יפ ולוקחת אותו למעצר. האנשים שניזוקו תובעים את בעל הג'יפ על הנזקים והוא אומר להם. אתם אשמים שלא זזתם מדרכי. ראיתם שאני בא עם הג'יפ המפואר, שמעתם את הצפירות, הייתם צריכים לרדת לשוליים. לא ירדתם - זו בעיה שלכם. אתם אשמים. אני לא משלם!

הם תובעים אותו בבית המשפט שמחייב אותו לשלם על הנזקים שהוא גרם. אבל בעל הג'יפ חושב בתוך תוכו שהאנשים הנכים אשמים במצבם ולא הוא. ולכן הוא לא מוכן לשלם להם את הפיצויים שבית המשפט קבע.

קשה לנו להאמין שהסליחה מהלב אם כך הוא ממשיך להתנהג

רק אחרי שהנפגעים הפגינו מול הפוגע והחלו למרר את חייו, הוא הסכים לקחת אחריות על מעשיו ולכתוב מכתב התנצלות, במכתב הוא מסביר כי הוא ממש לא מוכן לשלם על הנזקים שהוא גרם למכוניות הרבות ולאנשים הרבים. נזקים שבית המשפט חייב אותו לשלם אחרי בדיקות וחקירות.

הוא אומר, "תצטרכו להסתפק בבקשת הסליחה הכנה שלי". אני לא מתכוון למכור את הגי'פ המפואר שלי בשביל לשלם לכם את הנזק שנגרם לכם. לא מוכן לגלות איפה נמצאות החסכונות שלי, העברתי אותם למקומות נסתרים. אני גם לא מוכן למכור את הדירה שקניתי לאחרונה לידכם כדי לפצות אתכם. לא מעניין אותו שאתם צריכים לשבת על כיסא גלגלים כל ימי חייכם.

נכון שזה מרגיז. זה בערך הסיפור של עזרא שיינברג שכתב סוף סוף מכתב התנצלות, אבל ממש ממש לא מוכן לשלם את הפיצויים שקבע לו בית המשפט אחרי מלחמה ארוכה שהוא ניהל נגדן. אדם כזה לא זכאי לכבוד. לא זכאי למחילה. לא זכאי לשום דבר. תודה רבה שהוא מבקש סוף סוף סליחה. קשה לנו להאמין שהיא מהלב אם כך הוא ממשיך להתנהג. הוא חייב לשלם לפחות את הנזק הכספי, את שאר הנזקים הוא לא יכול לעולם לרפא.

מכתב בקשת הסליחה של עזרא שיינברג

מכתבו של עזרא שיינברג

מכתבו של עזרא שיינברג צילום: ללא