470 אלף שקל: עזרא שיינברג יפצה את אחת מקורבנותיו בגין נזק נפשי

בית המשפט המחוזי קיבל את תביעתה של הצעירה, אשר סובלת "מתקופות של דכדוך עמוק, התקפי חרדה, וזיכרונות פוסט טראומטיים". כזכור, פרקליט המדינה הגיש עתירה נגד ההחלטה לשחרורו המוקדם של ראש הישיבה לשעבר

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/10/21 09:36 כט בתשרי התשפב

470 אלף שקל: עזרא שיינברג יפצה את אחת מקורבנותיו בגין נזק נפשי
עזרא שיינברג במהלך משפטו, צילום: Meir Vaknin/Flash90

בית המשפט המחוזי בנצרת חייב את עזרא שיינברג, הרב מצפת שהורשע בביצוע עבירות מין בשמונה נשים, לפצות את אחת מקורבנותיו בסכום של 470 אלף שקל. קביעת השופטת הגיעה בעקבות תביעה לפיצוי בגין נזק נפשי שהגישה אחת המתלוננות, צעירה בת 34 ואם לילדים. 

"במעשיו פגע הנתבע באוטונומיה של התובעת תוך פגיעה בכבודה כאדם וכאשה", קבעה השופטת עירית הוד, "בגין הפגיעה המינית הקשה, נגרם לתובעת נזק נפשי, והיא סובלת מתקופות של דכדוך עמוק, התקפי חרדה, קושי במתן אמון בזולת וזיכרונות פוסט טראומטיים".

השופטת פירטה בפסק הדין על החוויה הנפשית של התובעת, "התובעת חוותה השפלה וניצול דווקא ממי שהיה אמור לטפל בה, ושבו ובכוחותיו היא נתנה אמון רב ובלתי מסויג שיעזור לה במצוקותיה. הוא היווה עבורה סמכות דתית. היא העידה כי סבלה מתחושת אשמה גדולה וממחשבות אובדניות ונשארה עם סיוטים. כל פרסום בתקשורת על פגיעה מינית משפיע עליה מאוד, מערער אותה וגורם לה לבעיות שינה. עדותה הותירה עלי רושם אמין".

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון הודיעה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) לבית המשפט המחוזי כי פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט להגיש עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים, אשר הורתה על שחרורו על-תנאי של שיינברג. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעכב את ביצועה של החלטת ועדת השחרורים, כדי לאפשר לה להגיש את העתירה על נימוקיה המפורטים.

שיינברג, אשר שימש רב קהילה רב השפעה, הודה והורשע ב-2018 במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות מין בשמונה נשים, ונידון ל-7.5 שנות מאסר בפועל. שיינברג הורשע בשני מקרים של ניסיון אונס, בשש עבירות של מעשים מגונים בנסיבות אינוס, בשלוש עבירות של גרימת מעשה מגונה בנסיבות אינוס, בניסיון לביצוע מעשה מגונה בנסיבות אינוס ובשיבוש מהלכי משפט.