נתניהו משביע ממשלה - כך זה יראה

במעמד הנשיא הרצוג והנשיאה חיות, נתניהו יציג את קווי היסוד ואת הרכב הממשלה ולפיד יינאם כראש האופוזיציה | לאחר מכן, חברי הכנסת יבחרו את יו"ר הכנסת, יצביעו על כינון הממשלה והשרים יצהירו אמונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/22 20:28 ד בטבת התשפג

נתניהו משביע ממשלה - כך זה יראה
ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחר (ה') תתקיים במליאת הכנסת ישיבה לצורך כינון הממשלה ה-37 ובחירת יו"ר הכנסת, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. בתחילת הישיבה, ראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו יציג את קווי היסוד של מדיניות הממשלה, הרכב וחלוקת התפקידים בין השרים מדוכן הנואמים. לאחר מכן, ראש הממשלה היוצא ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד יינאם על הדוכן.

לאחר הנאומים של ראש הממשלה וראש האופוזיציה, יבחרו חברי הכנסת את יו"ר הכנסת ה-25, יצביעו על כינון הממשלה ה-37 וראש הממשלה והשרים יצהירו אמונים למדינת ישראל. בתום ישיבת המליאה תתקיים הרמת כוסית לכבוד יו"ר הכנסת הנבחר באולם ירושלים, בהשתתפות ראש הממשלה הנבחר, יו"ר הכנסת הנבחר, שרים, חברי כנסת, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

לפיד נואם בדיון

חוזר לספסלי האופוזיציה. לפיד נואם בדיון צילום: דוברות הכנסת

חלוקת התיקים בליכוד: אלו חברי הכנסת שיכהנו כשרים בממשלה הבאה

במהלך היום (ד') נפגש נתניהו עם כמה חברי כנסת מהליכוד והודיע להם כי הם יכהנו כשרים בממשלה הבאה. נכון לשעה זו, יריב לוין יכהן כשר המשפטים, יואב גלנט כשר הביטחון, יואב קיש כשר החינוך, אבי דיכטר כשר החקלאות ושלמה קרעי כשר התקשורת, וחיים כץ כשר התיירות בממשלה הבאה.

צילום: ללא

כמו כן, ראש הממשלה המיועד נפגש עם חבר הכנסת יולי אדלשטיין והודיע לו כי בכוונתו להביא לאישור סיעת הליכוד את מינויו ליו״ר ועדת חוץ וביטחון. בנוסף, חבר הכנסת צחי הנגבי מונה לתפקיד ראש המל"ל הבא.

נתניהו הכריע: אוחנה יהיה יו"ר הכנסת

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בה נבחר אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת בפה אחד : "בשעה טובה, גמר חתימה טובה. אני מבקש להודות לכם על המאמץ המשותף שהביא אותנו ליום הזה. השגנו את היעד. ציבור ענק במדינת ישראל, למעלה מ-2 מיליון ישראלים, הצביעו עבור המחנה הלאומי בראשותנו. נקים ממשלה יציבה לקדנציה מלאה שתדאג לכל אזרחי ישראל".

נתניהו הוסיף: "אני מבקש להביא את מועמדותו של ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת ואת ח"כ אופיר כץ לתפקיד יו"ר הקואליציה". לאחר מכן סיעת הליכוד אישרה את שני המינויים. קודם לכן דני דנון הסיר את מועמדותו לתפקיד. יו"ר הכנסת החדש אוחנה, אמר ביציאה מישיבת הליכוד: "אני רוצה להודות לכל חברות וחברי הסיעה על האמון ולראש הממשלה על האמון ובעזרת השם מחר אני אוסיף עוד כמה דברים במליאת הכנסת".