לפיד: "אין לנו כוונה לשבת בשקט" | נתניהו: "ממריד את הציבור"

ראש הממשלה היוצא לפיד תקף את ראש הממשלה הנכנס והשרים המיועדים: "זה לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת טירוף על מלא" | נתניהו השיב: "אתה מפיץ שקרים אינסופיים נגד הממשלה הנבחרת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/12/22 16:56 ב בטבת התשפג

לפיד: "אין לנו כוונה לשבת בשקט" | נתניהו: "ממריד את הציבור"
לפיד ונתניהו, צילום: Flash90

ראשי המפלגות השונות ערכו היום (ב') בכנסת את ישיבות הסיעה השבועיות, וחברי הקואליציה היוצאת תקפו את זו הנכנסת. כך נהג גם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, שבפתח ישיבת סיעת יש עתיד תקף: "זו ממשלת טירוף על מלא". ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו השיב: "נתקן את כל מה שהרסת בשנה וחצי האחרונות".

"זה לא משא ומתן קואליציוני, זו ביזה"

לפיד פתח ואמר: "מה שאנחנו רואים בימים האחרונים זה לא משא ומתן קואליציוני, זו ביזה. ביזה של הקופה הציבורית, ביזה של הערכים הדמוקרטיים. ביזה שמבזה אותנו מול כל העולם".

בהמשך אמר: "זה כבר לא מאבק פוליטי. זה מאבק על נשמת אפה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, כמדינה דמוקרטית, כמדינה שפויה. אם מישהו חושב שזה יעצור בהקמת הממשלה, הוא טועה לגמרי. זה אף פעם לא עוצר. מעולם לא היתה, בשום מקום בעולם, בשום רגע בהיסטוריה, קיצוניות דתית ולאומנית שאמרה יום אחד מיוזמתה, 'זהו, מספיק לי, אני עוצרת'", תקף לפיד.

"ראינו כבר ממשלות מוקמות בישראל" טען לפיד. "מה שקורה פה זה לא אירוע נורמלי. מה שיש לנגד עינינו זה ראש הממשלה החלש ביותר שהיה פה, וממשלה בהפרעה. זה לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת טירוף על מלא. אין לנו שום כוונה לשבת בשקט בזמן שהיא מפרקת מבפנים את מדינת ישראל", סיים לפיד את דבריו.

נתניהו: "אתה מפיץ שקרים אינסופיים נגד הממשלה הנבחרת"

ראש הממשלה המיועד, נתניהו, השיב ללפיד ואמר: "לפיד, להפסיד בבחירות זה לא קץ הדמוקרטיה, זה מהות הדמוקרטיה. אתה מסרב לקבל את הכרעת העם. אתה ממריד את הציבור נגד הכרעת העם, אתה מפיץ שקרים אינסופיים נגד הממשלה הנבחרת. מה יהיה השלב הבא שלך? לשלוח את המפגינים שלך לטפס על גדרות הכנסת? אז אני קורא לך לנהוג באחריות, לקבל את הכרעת העם, להעביר את השלטון בצורה מסודרת כדי שאנחנו נתקן את כל מה שהרסת בשנה וחצי האחרונות".