קווי יסוד הממשלה קווי היסוד של הממשלה: אין שינוי לטובה עבור העולים היהודים להר הבית

בקווי היסוד של הממשלה נכתב כי "יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה ובכלל זה ביחס למקומות הקדושים", אולם יו"ר עוצמה יהודית מסביר כי הסעיף לא מתייחס להר הבית | תום ניסני: "הממשלה והשרים יבחנו במעשים ולא בהכרזות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/12/22 12:49 ד בטבת התשפג

קווי היסוד של הממשלה: אין שינוי לטובה עבור העולים היהודים להר הבית
בן גביר בהר הבית, צילום: מנהלת הר הבית

שבועות ארוכים חלפו מאז שקיבל לידיו ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, ומחר, אם לא יקרה משהו בלתי צפוי - תושבע הממשלה ה-37. הבוקר (ד') נחתמו ההסכמים הקואליציוניים מול כלל השותפות לקואליציה, ובנוסף, נחשפו קווי היסוד של הממשלה החדשה

"הר הבית לא נחשב על פי החוק לאחד המקומות הקדושים"

באחד מסעיפי קווי היסוד של הממשלה ניתנה התייחסות גם להר הבית: "יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה כפי שהיה מקובל זה עשרות שנים בישראל ובכלל זה ביחס למקומות הקדושים".

הסעיף מעט מפתיע, בעיקר בשל העובדה שהשר המיועד לביטחון הלאומי, איתמר בן גביר, ידוע כמי שעולה בקביעות להר הבית, ובעבר רבות בנוגע לעליית יהודים להר. בן גביר הגיב לסעיף, ותגובתו כפי שפורסמה באחת מקבוצות הוואטסאפ הסגורות, הגיעה לידי "חדשות כיפה": "לצערי הר הבית לא נחשב על פי החוק לאחד מהמקומות הקדושים ולכן באמור בסעיף לא מתייחס אליו", כך הובא בשמו. 

"בפועל הסעיף הזה לא אומר דבר"

תום ניסני מנכ"ל "בידינו", התייחס גם הוא לסעיף האמור: "כיוון שהסטטוס קוו הנוכחי בהר הבית ממילא קובע שהערבים עושים ככל העולה על רוחם והיהודים צריכים לשתוק, בפועל הסעיף הזה לא אומר דבר. הממשלה והשרים יבחנו במעשים ולא בהכרזות. ואם לא יפעלו, נגביר את המאבק נגד האפליה וביזוי הר הבית. לא נשתוק".

תום ניסני |

תום ניסני | צילום: באדיבות המצולם