"אני מבקש מכולם – לנסות לקחת צעד אחורה"

נשיא המדינה הרצוג התייחס לראשונה לשיחת הטלפון לה זכה אמש מראש הממשלה המיועד נתניהו, ואיחל לו בהצלחה: "הוא חזר על התחייבותו לפעול למען כל הציבור בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/22 11:12 כח בכסלו התשפג

"אני מבקש מכולם – לנסות לקחת צעד אחורה"
הנשיא הרצוג, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו שוחח אמש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג והודיע לו כי הצליח להקים ממשלה. הבוקר (ה') הנשיא נאם בכנס דב לאוטמן באוניברסיטת תל אביב, ובתחילת דבריו התייחס לשיחת הטלפון החשובה.

"איחלתי למר נתניהו הצלחה"

"לקראת תום עשרת הימים שהענקתי בארכה ובסמוך לחצות הלילה התקשר אליי חבר הכנסת בנימין נתניהו והודיע לי שעלה בידו להרכיב ממשלה", סיפר לנוכחים. "הוא חזר על התחייבותו לפעול למען כל הציבור בישראל, כל אזרחי המדינה ואנו נמתין לכינונה של ממשלה ואישורה בכנסת. איחלתי למר נתניהו הצלחה". 

הרצוג אמר כי מצפה שהממשלה שתקום, תעבוד למען כלל אזרחי המדינה ומכל הקבוצות בעם. עוד הוא אמר כי הוא מצפה שהממשלה תפעל "להרגעת המתחים בתוככי החברה הישראלית בכבוד הדדי עם כל הרשויות האחרות וברוח מגילת העצמאות ועקרונות היסוד של מדינת ישראל". הרצוג הוסיף כי הוא יודע שרבים מיושבי הכנס, כמו רבים מאזרחי המדינה, וללא קשר לשיוכם הפוליטי, "מרגישים שנפל דבר בשבועות האחרונים, בכל הנוגע ליחסים בינם לבין המדינה, ובעיקר ליחסים בינם לבין האזרחים מהמחנה הפוליטי הנגדי". 

הרצוג

הרצוג נואם בכנס | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"לנסות להעמיק בפרספקטיבה רחבה יותר מה'כאן ועכשיו'"

לדברי נשיא המדינה: "מערכת הבחירות האחרונה, החמישית במספר בתוך ארבע שנים, הביאה להכרעה פוליטית בין המחנות שנוצרו בפוליטיקה הישראלית. יש מי שיטענו, שבכך הגיעו לסיום המשבר הפוליטי הארוך אליו נקלעה החברה הישראלית מאז שנת 2019". 

הנשיא הודיע לסיום: "היום אני מבקש מכולם – מכלל גווני הקשת הפוליטית מהמחנה המנצח ומזה המפסיד - לנסות לקחת צעד אחורה, ולראות את ההווה שלנו כחלק מהליך ארוך יותר בהיסטוריה של עם ישראל – ובדברי הימים של עם ישראל. לנסות להעמיק בפרספקטיבה רחבה יותר מה'כאן ועכשיו' - מהחדשות והדיווחים שמכים בעצמה על דלתותינו; מאתרי האקטואליה והרשתות החברתיות, ששואבות את תשומת הלב שלנו".