"עלה בידי": נתניהו הודיע להרצוג שהצליח להרכיב ממשלה

ראש הממשלה המיועד שוחח עם נשיא המדינה והודיע כי עלה בידו להקים ממשלה | מסתמן כי הממשלה תוקם רק בתחילת ינואר 2023

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/22 23:49 כז בכסלו התשפג

"עלה בידי": נתניהו הודיע להרצוג שהצליח להרכיב ממשלה
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ממש ברגע האחרון, יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, הודיע הלילה (ד') לנשיא המדינה, יצחק הרצוג כי "עלה בידי" להרכיב ממשלה. מכיוון שהמליאה לא תכונס מחר, הדבר יאפשר ליו"ר הכנסת יריב לוין להכריז על כך בכנסת ביום שני. נתניהו יזכה במספר ימים נוספים כך שיוכל להשביע ממשלה ביום שני בעוד שבוע וחצי, 02.01.2023, למרות שהיה רוצה להשביע את הממשלה כבר ביום חמישי בעוד שבוע.

ממשיכים לקדם חקיקה

ברקע ההכרזה, בקואליציה המתרקמת ממשיכים לקדם את הליכי החקיקה, בין היתר: חוק בן גביר, אושר אתמול בקריאה ראשונה צפוי לעבור בשבוע הבא בקריאה שנייה ושלישית. חוק סמוטריץ' לתיקון חוק יסוד הממשלה נמצא בהכנות לקריאה שניה ושלישית ונועד להרחיב את סמכויותיו במשרד הביטחון. כך גם חוק דרעי שנועד לאפשר לו לכהן כשר.

לפי החוק, בליכוד יהיו חייבים להניח את כל ההסכמים הקואליציוניים על שולחן הכנסת עד 48 שעות לפני מועד ההשבעה. למעט ההסכמים הקואליציוניים, נתניהו, שבתחילת החודש סבב פגישות ראשוני עם חברי הליכוד צפוי להודיע על השיבוצים הסופיים רק קרוב מאוד למועד השבעת ממשלתו. מוקדם יותר השבוע מליאת הכנסת אישרה את חוק הפיצול לביטול האפשרות של התפלגות ארבעה חברי כנסת מסיעה, מהלך שיסייע לנתניהו מול ניסיונות אפשריים למרידות בליכוד.