"עלה בידי" היסטריה בגוש השמאל: "סכנה למפעל הציוני"

ההכרזה של נתניהו כי עלה בידו להקים ממשלה ממש ברגע האחרון, הביאה לתגובות רבות מצד נבחרי הציבור של הגוש השמאלי | ליברמן: "עלה בידו לייצר הפרדה מגדרית בחסות החוק". אלקין: "בן ערובה מוחלט של שותפיו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/12/22 09:27 כח בכסלו התשפג

היסטריה בגוש השמאל: "סכנה למפעל הציוני"
ליברמן ולפיד, צילום: Yoav Dudkevitch/POOL

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התקשר אמש לנשיא המדינה יצחק הרצוג ובישר, ברגע האחרון, כי הצליח להרכיב ממשלה. מפלגות הימין עדיין חוגגות את ההצלחה הגדולה, אולם בגוש השמאל המפלגות השונות עדיין מעכלות את הדבר. ראש הממשלה היוצא ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד יקיים הערב (ה') מסיבת עיתונאים בשעה 20:15, בה ימסור הצהרה. "עלה בידם של בן גביר וסמוטריץ׳ להקים את הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה", מסר הבוקר לפיד. 

"בידנו עלה להיאבק בכל זה"

מי שעוד התבטא הבוקר בחשש רב הוא שר האוצר היוצא ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "עלה בידו להרכיב ממשלת חושך", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "עלה בידו לקדם מדינת הלכה. עלה בידו לתעדף אברכים על פני חיילי צה״ל. עלה בידו לייצר הפרדה מגדרית בחסות החוק. עלה בידו לקבור את חזונם של הרצל וז׳בוטינסקי. ובידנו עלה להיאבק בכל זה בנחישות והתמדה ולהבטיח תקווה ואור לאזרחי ישראל".

"נתניהו הופך להיות בן ערובה"

שר ירשלים היוצא מהמחנה הממלכתי, זאב אלקין, אמר ב"כאן רשת ב": "אתמול היה משהו סמלי שכולם עצרו את נשימתם וחיכו כי ברגע האחרון של המנדט נתניהו הודיע שעלה בידו. רבע שעה לפני זה סמוטריץ' צייץ על זה - בממשלה שהולכת לקום נתניהו הופך להיות בן ערובה מוחלט של שותפיו". 

גדי אייזנקוט מהמחנה הממלכתי בגל"צ, אמר שהוא רוצה שהממשלה תצליח והמדינה תפרח, "ותהיה בטוחה כמו שסמוטריץ' הצהיר אתמול, רק שבמדיניות שהוא מוביל הוא גוזר עלינו כאוס לטווח הקצר של 5-10 שנים, ולזמן הארוך יותר - סכנה למפעל הציוני".

אלקין |

אלקין | צילום: Yonatan Sindel/Flash90