הפעם מיליון שקל: בנט בתביעת דיבה נגד הרב שפיקפק ביהדותו

ראש הממשלה לשעבר ממשיך ברצף התביעות שהוא מגיש כנגד מי שהוציאו דיבתו. הפעם נתבע הרב רונן שאולוב לאחר שהפיץ סרטונים בהם הוא פקפק ביהדותו של בנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/22 18:01 יב בכסלו התשפג

הפעם מיליון שקל: בנט בתביעת דיבה נגד הרב שפיקפק ביהדותו
בנט, תובע מיליון שקלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נפתלי בנט ממשיך לתבוע: לאחר שיצא ראש הממשלה לשעבר למסע לטיהור שמו, ותבע כבר מספר גולשים שהפיצו שקרים לדבריו בתקופת כהונתו, ממשיך בנט בעוד תביעת דיבה והפעם כנגד רב שטען שבנט אינו יהודי וכי אימו אינה יהודייה. בפוסט שהעלה בטלגרם כתב ראש הממשלה לשעבר: "ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגיש הבוקר תביעת דיבה בסך מיליון ש״ח כנגד הרב רונן שאולוב אשר הוציא את דיבת אביו המנוח של בנט ואמו תיבדל״א כאילו יהדותו של ג’יימס בנט ז״ל מוטלת בספק, וכאילו מירנה בנט אינה יהודיה".

"השקר הזה תפס אחיזה עמוקה בקרב ציבור גדול"

בנט מפרט את דבריו של הרב שאולוב ומסביר מדוע הגיש את התביעה: "הדרשה עליה חזר הרב שאולוב שבוע אחר שבוע, מהולה בכינויים וקללות מזעזעים שנועדו לפגוע במר בנט ובני משפחתו". בהמשך מסביר בנט כי הסרטון שיצא מהדרשה זכה לתפוצה רחבה: "ה"דרשה" של הרב שאולוב "הצליחה" בגדול" כותב בנט, "היא זכתה להפצה נרחבת ונצפתה בערוצים השונים בלפחות 700,000 צפיות".

"גם ברגע זה מי שמקליד בגוגל את המילים "אמא של בנט" יראה השלמה אוטומטית ל"נוצרייה", "וגויה" ועוד (ראו צילום מצורף), נתון המשקף כי אלה החיפושים של ציבור המשתמשים". "השקר הזה תפס אחיזה עמוקה בקרב ציבור גדול".

בנט

בנט, מסע לטיהור שמו.  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"עמדה חסרת אונים למול השקר שחילחל ברשתות החברתיות"

"אמו של בנט, מירנה בנט - שמשפחתו של אביה, ישראל לפקוביץ, ומשפחתה של אמה, מיכלה בורושנסקי, הן יהודיות מדורי דורות, והן נרצחו בשואה בשל יהדותן - קיבלה פניות רבות משך השנה החולפת ביחס לספקות ביהדותה, והדבר הביא לה צער עמוק וכאב" כותב בנט, "היא עמדה חסרת אונים למול השקר שחילחל ברשתות החברתיות".

בנט, שכאמור תובע את הרב שאולוב במיליון שקלים על דבריו הקשים מסכם וכותב: "ראוי היה לרב שאולוב לשאת תחינה למחילה ממירנה בנט ולא להעמיק את הדיבה, ולהתחפר בשקריו כפי שעשה, הקב"ה אינו מוחל על עבירות בין אדם לחברו, מבלי שהחוטא מבקש מחילה מהמפגע". בנט מבהיר כי הכספיים ייתרמו לצדקה.

המסע של בנט לטיהור שמו

כזכור, בשבוע שעבר פרסם בנט פוסט ברשתות ובו נכתב: "האמת יוצאת לאור. כראש הממשלה נמנעתי מעיסוק בדיבה כי סברתי שתפקידי לספוג, ‏אך אני מבין כעת שאין ברירה: ‏הנושא אינו בנט אלא עתיד המדינה שלנו ועצם קיומה".

ראש הממשלה לשעבר התייחס לעיתונאי החרדי יאיר לוי, שטען כי בנט שיפץ את ביתו על חשבון משלם המיסים. לאחר שהוא איים בתביעת דיבה, לוי התנצל והתחייב לפיצוי כספי. הוא פרסם גם ציוץ הבהרה ובו כתב: "אני מתנצל בפני ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט על שהוצאתי את דיבתו בפרסום דבר שקר כאילו שיפץ את ביתו הפרטי על חשבון המדינה, כאשר בפועל מדובר היה בהצבת אמצעי אבטחה סביב ביתו על פי דרישות השב"כ".