נתניהו תוקף את לפיד וגנץ: "מפזרים הפחדות שקריות"

ראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד הדף את המתקפות נגדו ותקף בחזרה את יו"ר יש עתיד ויו"ר המחנה הממלכתי: "הם לא מקבלים את תוצאות הבחירות ואת הממשלה שנבחרה על ידי רוב הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/22 16:14 יא בכסלו התשפג

נתניהו תוקף את לפיד וגנץ: "מפזרים הפחדות שקריות"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הודף את המתקפות: בנאומו בפתח ישיבת הסיעה היום (ב'),  אמר ראש הממשלה היוצא ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד כי יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו מבין כי הוא עשה טעות בהסכם הקואליציוני עם אבי מעוז וקרא לליכוד לחזור בהם מההסכם. גם יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ תקף את התנהלותו של נתניהו והזהיר את השר הביטחון המיועד, יואב גלנט, כי הוא יהפוך "לקבלן הפירוק של צה"ל". בתגובה, יו"ר הליכוד הדף את המתקפה נגדו וקרא ללפיד וגנץ לקבל את תוצאות הבחירות.

לפיד מנהל מסע של דה-לגיטימציה נגד בחירת העם

"לפיד וגנץ לא מקבלים את תוצאות הבחירות ומפזרים הפחדות שקריות נגד ממשלה שנבחרה על ידי רוב הציבור.  לפיד, שהקים ממשלה מסוכנת עם האחים המוסלמים, שבר שיאים במינוי מקורבים ובח״כים נורווגים, וחתם על הסכם הכניעה לחיזבאללה, מנהל בימים אלה מסע של דה-לגיטימציה נגד בחירת העם.  אנחנו נחושים למשול ולבצע את המדיניות שלשמה נבחרנו לטובת כל אזרחי ישראל.  במשך 20 שנה הובלתי באחריות את מדינת ישראל קדימה בכל התחומים - וכך אעשה גם הפעם", אמר נתניהו. 

נתניהו עם מעוז

נתניהו עם מעוז צילום: הליכוד

אל תאמינו לשקרים ולהפחדות. שתפו את האמת

לאחר שתקף את לפיד וגנץ, נתניהו הפריך את הטענות נגדו. "הנה העובדות מול השקרים: ״משרד הביטחון יפורק״ - שקר. המנהל האזרחי מהווה פחות מאלפית האחוז ממשרד הביטחון - והוא יישאר במשרד הביטחון.  ״משרד החינוך יועבר לידי אבי מעוז״ - שקר. אבי מעוז יעסוק רק בהתקשרויות חיצוניות של משרד החינוך שמהוות כאלפית האחוז מתקציב החינוך ויפעל בכפוף לראש הממשלה. משרד החינוך ימשיך לקבוע את תוכנית הלימודים". 

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ' צילום: דוברות הליכוד

עוד הוסיף ואמר כי ״הממשלה תפעל נגד להט״בים״ - שקר. לא נפגע בזכויותיהם של להט״בים ונשמור על הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה. ״ליברמן: ההמנון ישונה״. נו באמת. אל תאמינו לשקרים ולהפחדות. שתפו את האמת.

לפיד תוקף בזעם את נתניהו:"כל מחאה נגדך היא המרדה"

כאמור, בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, תקף לפיד את נתניהו בעקבות המינוי הצפוי של אבי מעוז. "בנימין נתניהו יודע כבר שהוא עשה טעות קשה כשהוא נתן לאבי מעוז שליטה בתוכניות החינוכיות שנכנסות לבתי הספר של הילדים שלנו. הוא רק לא יכול לחזור בו, כי הוא חלש והם הבינו שאפשר לסחוט אותו בגלל המשפט שלו".

לפיד. תוקף את נתניהו

לפיד. תוקף את נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהמשך פנה לפיד לחברי הליכוד ואמר: "אז אני פונה מפה לליכוד, יש שם עדיין אנשים עם אחריות לאומית. אני קורא להם - תחזרו בכם. תבטלו את ההסכם עם מעוז. אתם לא יכולים לעשות את זה לילדי ישראל ולא להורים שלהם. עשיתם טעות, אתם מודים שעשיתם טעות - תתקנו".

בני גנץ במסר למחליפו המיועד

גם שר הביטחון, בני גנץ פתח ישיבת הסיעה במסר להסכמים של הליכוד עם המפלגות הדתיות. "כשר הביטחון, אני מבקש לומר למחליפי, אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך, המשימה שלך תהיה להפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל. במשמרת שלך, הפעלת הכוח תופקע מהרמטכ"ל לבן גביר, במשמרת שלך, חלילה יתפורר צבא העם", אמר גנץ.

גנץ

גנץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "אני מבקש לומר לאזרחי ישראל כולם – ההסכמים הקואליציוניים הנרקמים יפגעו בכולכם: מימין ומשמאל, דתיים וחילונים, יהודים, ערבים ודרוזים. הם יפגעו בביטחון של כולם, במערכת המשפט שמגנה על כולם. ואנחנו נפעל נגד הממשלה, ובעד כל אזרחי ישראל".