לפיד תוקף בזעם את נתניהו:"כל מחאה נגדך היא המרדה"

בנאומו בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, קרא לפיד לליכוד לחזור בהם מההסכם עם אבי מעוז. בהמשך תקף את נתניהו: "לך מותר לעשות הכל, לפרק את המדינה מבפנים, אבל כל מחאה נגדך היא המרדה" | בני גנץ: "הסכמים הקואליציוניים הנרקמים יפגעו בכולכם: מימין ומשמאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/22 14:38 יא בכסלו התשפג

לפיד תוקף בזעם את נתניהו:"כל מחאה נגדך היא המרדה"
לפיד. תוקף את נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נאום תקיף של לפיד בפתח ישיבת הסיעה: בנאומו בפתח ישיבת הסיעה אמר לפיד כי נתניהו מבין כי עשה טעות בהסכם הקואליציוני עם אבי מעוז וקרא לליכוד לחזור בהם מההסכם: "בנימין נתניהו יודע כבר שהוא עשה טעות קשה כשהוא נתן לאבי מעוז שליטה בתוכניות החינוכיות שנכנסות לבתי הספר של הילדים שלנו. הוא רק לא יכול לחזור בו, כי הוא חלש והם הבינו שאפשר לסחוט אותו בגלל המשפט שלו".

צפו בדברים הקשים של לפיד:

"אין גבול לחוסר הבושה של האיש הזה"

בהמשך פנה לפיד לחברי הליכוד ואמר: "אז אני פונה מפה לליכוד, יש שם עדיין אנשים עם אחריות לאומית. אני קורא להם - תחזרו בכם. תבטלו את ההסכם עם מעוז. אתם לא יכולים לעשות את זה לילדי ישראל ולא להורים שלהם. עשיתם טעות, אתם מודים שעשיתם טעות - תתקנו".

לפיד המשיך במתקפה החריפה על נתניהו ואמר: "נתניהו אמר השבוע שהעובדה שאני קורא לראשי הרשויות לא לשתף פעולה עם מעוז, היא המרדה. אין גבול לחוסר הבושה של האיש הזה. מר נתניהו, אם לזה אתה קורא המרדה, איך אתה קורא למה שאתה חוללת פה בשלוש השנים האחרונות?".

נתניהו ולפיד, אתמול

נתניהו ולפיד, לפני שבועיים צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"הקמת מכונת רעל במימון זר שרק מסיתה ומפיצה שקרים"

"איך אתה קורא לזה שעמדת על מדרגות בית המשפט ואיימת על השופטים כאחרון העבריינים?" תקף לפיד והוסיף: "איך אתה קורא לזה ששלחת כנופיות אלימות לרדוף ילדים של חברי כנסת ולהרביץ למפגינים על הגשרים? איך אתה קורא לזה שהקמת מכונת רעל במימון זר שרק מסיתה ומפיצה שקרים".

לפיד סיים את דבריו ואמר: "אנחנו לא פראיירים שלכם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. רוב העם נגד ההתנהלות הזו, כולל הליכודניקים. נתניהו נותן את המפתחות של המדינה למעוז ובן גביר וסמוטריץ'".

נתניהו עם מעוז

נתניהו עם מעוז. ממשיך לעורר הדים צילום: הליכוד

בני גנץ במסר למחליפו המיועד

בני גנץ נאם גם הוא בפתח ישיבת הסיעה ואמר: "כשר הביטחון, אני מבקש לומר למחליפי, אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך, המשימה שלך תהיה להפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל. במשמרת שלך, הפעלת הכוח תופקע מהרמטכ"ל לבן גביר, במשמרת שלך, חלילה יתפורר צבא העם".

גנץ הוסיף: "אני מבקש לומר לאזרחי ישראל כולם – ההסכמים הקואליציוניים הנרקמים יפגעו בכולכם: מימין ומשמאל, דתיים וחילונים, יהודים, ערבים ודרוזים. הם יפגעו בביטחון של כולם, במערכת המשפט שמגנה על כולם. ואנחנו נפעל נגד הממשלה, ובעד כל אזרחי ישראל".