לפיד מאשים את נתניהו: "מכר את צה"ל לחרד"לים"

על רקע ההסכם בין הליכוד והציונות הדתית, במסגרתו סמוטריץ' יהיה אחראי על מינויי ראש המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, תקף לפיד את ראש הממשלה המיועד: "אלוף ותת אלוף בצה"ל שעד היום מונו בידי הרמטכ"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/22 10:04 יא בכסלו התשפג

לפיד מאשים את נתניהו: "מכר את צה"ל לחרד"לים"
לפיד. תוקף את נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפיד תוקף את נתניהו: יאיר לפיד הגיב היום (ב') להסכם בין הליכוד והציונות הדתית במסגרתו יהיה אחראי בצלאל סמוטריץ' על מינויי ראש המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. בצויץ בטוויטר תקף לפיד את ההחלטה וכתב כי נתניהו "מכר את צה"ל לחרד"לים". 

"לפי ההסכם בין הליכוד לציונות הדתית" כתב לפיד, "סמוטריץ' ימנה את מתאם הפעולות בשטחים ואת ראש המנהל האזרחי, אלוף ותת אלוף בצה"ל שעד היום מונו בידי הרמטכ"ל". לפיד מסיים בהטחת האשמה על נתניהו וכותב: "נתניהו מכר את צה"ל לחרד"לים".

הרמטכ"ל כוכבי, עד היום מינה את הבכירים

הרמטכ"ל כוכבי, עד היום מינה את הבכירים צילום: Gideon Markowicz/Flash90

כזכור, לאחר המשא ומתן מול הליכוד ונתניהו, סמוטריץ' יקבל את האחריות על המנהל האזרחי במלואו, זאת לאחר שנתניהו חזר בו מחשש לתגובה של האמריקאים. סמוטריץ' אף יקבל סמכויות רבות השמורות לשר הביטחון.

על פי פרסום של כתב ההתיישבות והדתות של ישראל היום, חנן גרינווד, מפלגת הציונות הדתית תמנה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים ואת ראש המנהל האזרחי, במקום שר הביטחון. לצד השליטה על המנהל ועל דרך פעולתו, ועל מת"ע, יקבע סמוטריץ' או שר מטעמו את זהות שני האנשים המשמעותיים ביותר ביו"ש מלבד אלוף פיקוד מרכז ושר הביטחון. בנוסף, במפלגה דורשים לבצע חקיקת בזק עוד טרם הקמת הממשלה על מנת לעגן את תפקיד השר במשרד הביטחון שיהיה אמון על כל נושא ההתיישבות.