הרב אלי סדן חושף למי יצביע: "זוהי שעה גורלית"

נשיא מוסדות 'בני דוד' מפרסם בפעם הראשונה את המלצתו למי להצביע. הרב סדן קורא לא להצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה אך מצר על הפילוג בציבור הדתי: "קורע את לבבי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/22 10:31 ו בחשון התשפג

הרב אלי סדן חושף למי יצביע: "זוהי שעה גורלית"
הרב אלי סדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בוחר צד: הרב אלי סדן ראש מוסדות 'בני דוד' בעלי ואחד החשובים שברבני הציונות הדתית מפרסם בפעם הראשונה את המלצתו למי להצביע. "לא להצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה", אומר הרב וקורא במפורש להצביע עבור מפלגת 'הציונות הדתית'. 

הקלטת הרב סדן, הקשיבו:

"המפלגה המסומנת באות ט', היא המפלגה היחידה שבאמת חשוב לה התורה, והיא רוצה לחבר את התורה למדינה. באמת חשובה לה ארץ ישראל ותעשה הכל כדי לחזק את ההתיישבות בארץ ישראל, והיא קשורה למאבק החשוב שלנו לשמור על זהותה היהודית של המדינה והעם", אומר הרב סדן.

"זה הדבר הנכון בעת הזאת"

"מעולם לא חשפתי את הצבעתי. לכן, מצאתי לנכון לראשונה בחיי, אני הולך להצביע לאות ט' ואני קורא לכולם לשים בצד את הביקורות האישיות והכעסים, אנחנו צריכים להצביע על דרך החיים שלנו. זה הדבר הנכון בעת הזאת", בהמשך מבהיר הרב סדן כי היה רוצה לראות את הבית היהודי חוזרת למפה הפוליטית: "למרות שהייתי רוצה שהבית היהודי יחזור לתחום הפוליטי כיום שזה ברור למעלה מכל ספק שלא יעברו אני קורה לכל מי שמוכן להקשיב לא לזרוק קולות לפח".

בהמשך ההקלטה מותח הרב ביקורת על הממשלה הנוכחית ואומר: "אני קורה לכל אחד היום ללכת להצביע, ההפקרות של הממשלה הנוכחית, גם בהסכם ההזוי עם לבנון חמישה ימים לפני בחירות". בהמשך מוסיף הרב על ההתלבטויות שליוו אותו: "אני עם עצמי היה לי התלבטות גדולה למי להצביע. אני באופן אישי מעריך את אבי מעוז אבל יש לי ביקורות כלפי אנשים אחרי ברשימה, גם הרב צבי יהודה היה מצביע למפד"ל למרות חלק מהמנהיגים של המפלגה"..