הרב אלי סדן נגד ממשלת בנט: "הרס וחורבן של התשתית האידיאולוגית הציונית"

ראש ומייסד המכינה הקדם צבאית בעלי פונה במכתב מיוחד לבוגרים, מסביר מדוע יש להתנגד לממשלה ומציין מה הם הקווים האדומים שנחצו: שיתוף רע"מ בקואליציה שכוללת מפלגות חילוניות בלבד. בנוסף חושף הרב סדן את מצבו הרפואי ומודה על התפילות הרבות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/06/22 14:14 י בסיון התשפב

הרב אלי סדן נגד ממשלת בנט: "הרס וחורבן של התשתית האידיאולוגית הציונית"
ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ברקע חוסר היציבות בקואליציה, הרב אלי סדן, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי מפרסם היום (ה') מכתב מיוחד לבוגרי המוסדות בו הוא מתייחס לממשלת בנט, מסביר מדוע יש להתנגד לה למרות הדברים הטובים שהיא עושה וגם איזה קווים אדומים נחצו עם הקמתה לפני שנה. 

הרב אלי סדן פתח בדברי תודה לכל התלמידים והבוגרים שמתפללים לרפואתו וגילה כי הוא מתמודד עם מחלת דם שהביאה לפגיעה בבריאותו, דבר שהביא לעיכוב בפרסום המכתב. "בוגרים רבים ביקשוני לכתוב את עמדתי ביחס לממשלה הנוכחית, והיו שטענו ששתיקתי עלולה להתפרש, כאילו אני תומך בממשלה זו", המשיך הרב סדן, "על כן ישבתי וכתבתי דפי עמדה אלו. ואכן – דפי העמדה הנוכחיים היו אחרי הגהה סופית כאשר אושפזתי לראשונה בבית החולים לפני כמה חדשים, כיון שחשבתי שדרכי לחזור לבריאות קצרה, החלטתי לעכב את דפי העמדה. כיום כשמתברר שזהו סיפור ארוך יותר, החלטתי לא לעכב עוד ולפרסם את הדפים. כמובן עם תוספות מעטות מפני הזמן החולף שזימן אירועים ומבטים נוספים".

חתן פרס ישראל למפעל חיים ציין כי יש לשמוח על קיומה של ממשלה, אך אין בכך מכדי להתנגד לה: "יש לנו ביקורת חריפה על הממשלה, ואנו מתפללים לממשלה טובה יותר. זה גם מחייב אותנו לחשבון נפש עמוק איך הגענו למצב זה".

"סילמן הבינה שנחצה קו אדום ופרשה מהממשלה"

לטענת ראש ומייסד מכינת עלי, הממשלה הנוכחית חצתה שני קווים אדומים "מסוכנים מאוד". הראשון הוא השיתוף ההיסטורי של מפלגה ערבית, מפלגת רע"מ, בקואליציה. והקו האדום השני שנחצה הוא שלטענתו כל המפלגות החברות בממשלה הן חילוניות "ולא שותפה בה מפלגה דתית, כמובן, חוץ מהמפלגה הדתית האיסלאמית". 

אחרי שהסביר מדוע לטענתו מדובר בחצייה של קווים אדומים, התפנה הרב סדן להביע את הערכתו לעידית סילמן שפרשה מהקואליציה: "הבינה שכאן נחצה קו אדום. אך פרישתה מחזקת את מה שאמרתי - צריך מפלגה שזוהי עמדתה, נציג דתי במפלגה שבהגדרתה אינה מחויבת לתורה - אינו יכול להשפיע על המציאות הפוליטית במידה מספקת".

"הממשלה עושה גם דברים טובים וצריך להודות עליהם"

הרב סדן חזר והדגיש כי, "למרות הכל, אני משוכנע שממשלה זו עושה גם דברים טובים וצריך להודות עליהם. איני מסכים לשיטה האומרת שצריך לפסול הכל, ולגנות הכל במסגרת המאבק להפלת הממשלה (...) אני מניח שיש נושאים נוספים שהממשלה מקדמת בהם אינטרסים חשובים של מדינת ישראל, צריך להכיר בזאת ולהודות על כך", הדגיש ראש מכינת עלי אך הבהיר: "אני סבור שכל הדברים הטובים הללו אינם מצדיקים ואינם מכפרים על ההרס והחורבן של התשתית האידיאולוגית הציונית, היהודית והמוסרית של מדינת ישראל".