עוד כאב ראש ללפיד: באגף התקציבים תוקפים את הקיצוץ המסתמן

הבחירות בעוד מספר ימים בודדים, וההסכם עם המורים חוזר לכותרות: אישור ההסכם המנופח דורש קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה השונים, ובאגף התקציבים לא מרוצים | ליברמן לא מתרגש: "גם אם לא היינו מקצצים המשרדים יהיו צריכים להתכווץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/22 09:54 ב בחשון התשפג

עוד כאב ראש ללפיד: באגף התקציבים תוקפים את הקיצוץ המסתמן
ליברמן ולפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההסכם עם המורים שוב בכותרות. אחרי החגיגות ופתיחת השנה, ראש הממשלה יאיר לפיד צפוי להביא היום (ה') לאישור הממשלה קיצוץ של מיליארדי שקלים במשרדי הממשלה על מנת לממן את ההסכם עם המורים, ימים בודדים לפני הבחירות.

באגף התקציבים תוקפים את לפיד

באגף התקציבים במשרד האוצר תקפו את המהלך של לפיד: "הסטת המקורות צפויה להקשות על משרדי הממשלה בפעולתם התקינה ולפגוע בפעולות ליבה", כתבו. בין הקיצוצים הבולטים ניתן למצוא קיצוץ של רבע מיליארד שקלים במשרד לביטחון הפנים ומאות מיליונים בשירותים החברתיים.

"לגידול השכר של המורים עלולה להיות השפעה משמעותית על שיעור האינפלציה, באופן שיקשה על מימוש המדיניות הפיסקלית והמוניטרית לריסון האינפלציה", המשיכו באגף על תוצאותיו ההרסניות הצפויות של ההסכם.

ליברמן: "זה לא קיצוץ"

 

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס לקיצוץ בתוכנית הפוליטית ב-ynet radio, וטען כי לא מדובר בקיצוץ שישפיע על עבודת המשרדים: "זה לא קיצוץ. הבעיה שאין לנו תקציב ולכן זה מה שאפשר לקרוא הלוואה עד לאישור התקציב, הוא לא קיים, אז אנו נאלצים מבחינה חשבונאית מתמטית לעשות קיצוץ רוחבי. עם אישור התקציב, כל הקיצוץ הרוחבי יחזור לאותם משרדים".

הוא המשיך: "צריך להבין שמראשון לינואר יש תקציב המשכי שזה באמת אתגר לא פשוט, כי אין לך תקציב מאושר, אתה חי על התקציב הקודם חלקי שתיים עשרה, אתה לא יכול לאשר פרויקטים חדשים וגם חלקי שתיים עשרה זה רק על בסיס התקציב .כלומר, בכל מקרה גם אם לא היינו מקצצים המשרדים יהיו צריכים להתכווץ עד לאישור התקציב עצמו".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368