הסכם השכר החדש 17 מיליון ש"ח: הסעיף הנסתר בהסכם של הסתדרות המורים והאוצר

השבוע חתמו הסתדרות המורים ומשרד האוצר על הסכם השכר בחדש למורים. בין שלל הסעיפים הנוגעים לשכר עצמו, ישנם סעיפים ותקציבים שהולכים למטרות אחרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/22 19:12 כה בתשרי התשפג

17 מיליון ש"ח: הסעיף הנסתר בהסכם של הסתדרות המורים והאוצר
חתימת הסכם השכר החדש, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הסכם המורים החדש. משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים חתמו אתמול (ד')  על הסכם בין המדינה להסתדרות המורים. במגרת ההסכם נקבע כי שכרם של עובדי ההוראה יועלה, ויותאם לוח החופשות. אבל בדה מרקר פורסם היום על עוד סעיף שנחתם בהסכם שזכה לפחות סיקור.

סעיף הרווחה הוגדל משמעותית

הסעיף שנחתם - 'סעיף הרווחה' קובע, שההסתדרות תקבל תוספת של 17 מיליון שקלים לקרן הרווחה שלה, שעד ההסכם עמד על 2.5 מיליון שקלים בלבד. תוספת התקציב תעלה את תקציבה הכולל של הסתדרות המורים מ-130 מיליון שקלים ל-147 מיליון שקלים בשנה.  

פתיחת שנת הלימודים

פתיחת שנת הלימודים צילום: Gershon Elinson/Flash90

 הסתדרות המורים לא לבד, גם יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע כי תקציב הרווחה של ארגונו גדל ב35 מיליון שקלים. תוספת התקציבים הללו אינה בהכרח רעה ובסופו של דבר הכסף מיועד לרווחת המורים כשהוא ממן פעילויות מוזלות, הופעות ועוד שלל הטבות למורים עצמם. 

השכר יעלה, לוח החופשות יעודכן

כאמור, במסגרת ההסכם נקבע כי שכרם של המורים יעלה בשתי פעימות: הפעימה הראשונה תינתן בינואר 2023 ותכלול גם החזר רטרואקטיבי מאז ספטמבר 2022, והפעימה השנייה תינתן בספטמבר 2023. בנוסף, בחודשים נובמבר ודצמבר 2022 יינתנו מקדמות בסך 1,000 שקלים בחודש לכל מורה.

במסגרת המשא ומתן, סוכם גם על התאמת לוח החופשות. מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האיסרו יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה. השינויים בלוח החופשות יחלו רק בשנת הלימודים תשפ"ד.