בחירות 2022

סקר מנדטים | איחוד הימין לא עזר: גוש נתניהו בירידה

יו"ר האופוזיציה לא מצליח להגיע ל-61 מנדטים, כך עולה מסקר חדש, אולם מוביל בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה | שרת הפנים שקד עדיין לא מצליחה לעבור את אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/22 20:55 ה באלול התשפב

סקר מנדטים | איחוד הימין לא עזר: גוש נתניהו בירידה
נתניהו, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בחירות 2022: בעוד חודשיים בדיוק יערכו הבחירות הכלליות לכנסת ה-25, ובעוד שבועיים כבר יסגרו רשימות המפלגות. בצעד שנועד למנוע בזבוז קולות של הימין התאחדו בשבוע שעבר חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, כאשר הודיעו על ריצה משותפת. אולם, בסקר מנדטים שערך קמיל פוקס והתפרסם הערב (ג') ברשת 13, עולה כי גוש בראשות יו"ר האופוזיציה נתניהו מגיע ל-59 מנדטים בלבד. מדובר בירידה של שני מנדטים לעומת הסקר בשבוע שעבר. 

תוצאות סקר המנדטים של רשת 13

הליכוד - 32
עתיד - 24
המחנה הממלכתי - 13
הציונות הדתית ועוצמה יהודית- 12
ש"ס- 8
יהדות התורה - 7
ישראל ביתנו - 6
הרשימה המשותפת - 5
העבודה -  5
מרצ- 4
רעמ- 4

"אני לא חושב שאיילת שקד תגיע ביום הבחירות עם רשימה", אמר היום שר הדתות לשעבר מתן כהנא בראיון באולפן כיפה, ועל פי תוצאות הסקר המתפרסם הערב, שרת הפנים העומדת בראשות מפלגת הרוח הציונית עדיין לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה רק ל-2% מהקולות. כזכור, לאחרונה הודיעה כי אמיתי פורת, מזכ"ל הקיבוץ הדתי, יכנס למקום השלישי ברשימת המפלגה לכנסת. 

מפת הגושים

גוש נתניהו-  59 מנדטים 
גוש לפיד- 56 מנדטים
המשותפת - 5  מנדטים

במענה לשאלה מי מתאים להיות ראש הממשלה, בחרו 48% מבין 704 משיבים בבנימין נתניהו, ואילו ראש הממשלה הנוכחי יאיר לפיד זכה רק ל-31% אחוזי תמיכה. שר הביטחון בני גנץ העומד בראש המחנה הציוני זכה ל-29% תמיכה.