לימודים בספק בית הדין דחה את צווי המניעה: "איומים משפטיים לא יסייעו"

המדינה פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה למורים כדי לאפשר חזרה ללימודים באחד בספטמבר אך סורבה. במשרד החינוך מתנגדים ובמשרד האוצר מבהירים כי עדיין מתקיימים מגעים בדרך להסכם | דרישה מלפיד לכנס את הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/22 21:48 ג באלול התשפב

בית הדין דחה את צווי המניעה: "איומים משפטיים לא יסייעו"
הכיתות ישארו ריקות באחד בספטמבר?, צילום: shutterstock

יום לפני שהתלמידים אמורים לחזור לספסל הלימודים, ובעוד שביתה מסתמנת עקב מאבק המורים לשיפור שכרם, המדינה הגישה הערב (ג') בקשה להוציא צווי מניעה לבית הדין לעבודה על מנת למנוע את שביתת ארגוני המורים אך בבית הדין סירבו לבקשה. במשרד החינוך הדגישו כי הבקשה אינה על דעתם. "לאחר שייושבו מרבית המחלוקות והצדדים הגיעו להסכמות רחבות, משרד החינוך ימשיך לעשות את כל המאמצים למצות את המשא ומתן".

עוד הוסיפו כי מדובר בחובה למען ילדי ישראל וכי איומים משפטיים לא יסייעו בפתרון משבר החינוך.  במשרד האוצר הבהירו כי המגעים בדרך להסכם נמשכים, "כולנו תקווה ששנת הלימודים תפתח כסדרה ב-1 בספטמבר". 

דרישה מלפיד לכנס את ישיבת הממשלה כדי למנוע שביתה

מהמחנה הממלכתי נמסר: "ממשלת ישראל נושאת באחריות למערכת החינוך, ולא בית הדין לעבודה.
הממשלה הייתה צריכה להתכנס לפני שבועיים, ולא להשאיר תלמידים, הורים ומורים בחוסר ודאות". התנועה בראשותו של שר הביטחון בני גנץ אף הוסיפה בקשה לראש הממשלה יאיר לפיד, שיכנס את ישיבת הממשלה המחר בבוקר על מנת למנוע את השביתה, "זו חובתנו, זו אחריותנו".

יפעת שאשא ביטון

יפעת שאשא ביטון, "איומים משפטיים לא יסייעו" צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחרונה דווח כי המורים הסכימו לוותר על ארבעה ימים, אסרו חג ול"ג בעומר, בתמורה לגשר בין כיפור לסוכות, ואילו במשרד האוצר הדרישה יותר גדולה: ויתור על שישה ימים בתמורה למספר ימי שישי. עוד על פי הדיווח, הצדדים החלו לעבור על טבלאות השכר של המורים והגמול למנהלי בתי הספר.