אחרי הפרישה מהפוליטיקה: התפקיד הבא של נפתלי בנט

ראש הממשלה החליפי כבר הודיע שלא יקח חלק בבחירות הקרובות ועל פי דיווח בימים אלו הוא מחפש את עתידו דווקא בתחום ההיי טק. כזכור, בנט בעל ניסיון בתחום לאחר שעשה את הונו מאקזיט של חברת "סאיוטה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/22 12:30 א באלול התשפב

אחרי הפרישה מהפוליטיקה: התפקיד הבא של נפתלי בנט
בנט מעיד בוועדה לחקר אסון נחל צפית בתחילת החודש, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

חודשיים חלפו מאז עזב נפתלי בנט את תפקידו כראש הממשלה, ועתה, בעודו משמש כראש הממשלה החליפי ומחזיק תיק איראן, הוא בוחן את המשך דרכו לאחר ששימש בתפקיד הפוליטי הרם ביותר בישראל. על פי דיווח של ירון אברהם, בנט בודק אפשרות להצטרף לחברות היי טק שונות. 

עוד עולה מהדיווח של חדשות 12, כי ראש מפלגת ימינה לשעבר הגיע כבר באמצע החודש לביקור בחברת הסייבר טאלון, זאת לאחר ששבועיים קודם לכן הודיעה החברה על גיוס של 100 מיליון דולר. בלשכה של בנט אישרו את הדברים ומסרו ל-N12: "בנט נפגש מעת לעת עם חברות הייטק וחברות אחרות. לא סוכם דבר לגבי העתיד".

מחברת טאלון נמסר: "ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט הגיע לביקור למידה של תחום הסייבר ההגנתי בישראל. אנחנו מאוד גאים שהוא בחר לבוא ולבקר בחברת טאלון. הוא איש מרשים, חכם, ובעל הבנה טכנולוגית מרשימה מאוד. לא מתקיימים שום מגעים עסקיים". 

אקזיט תמורת 145 מיליון דולר

כזכור, לא מדובר בתחום זר לראש הממשלה לשעבר, שעשה את הונו כמנכ"ל חברת "סאיוטה", אותה מכר לבסוף עם שותפיו בשנת 2005 תמורת סכום של 145 מיליון דולר. חברה נוספת שבה היו לו מניות "סולוטו" נמכרה בשנת 2013, וגם אז הרוויח בנט יפה מאותן מניות. 

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה לאחרונה את מספר המשרות הפנויות המעודכן לחודש יולי 2022, ומהנתונים עולה כי חלה ירידה קלה, כאשר ישנן כ-148,113 משרות פנויות לעומת כ-149,868 בחודש יוני. שיעור המשרות הפנויות בענף מידע ותקשורת (המורכב ברובו משירותי הייטק) מצביע על ירידה עקיבה החל מפברואר 2022. ירידה זו נובעת הן מגידול בתעסוקה בענף זה והן מירידה מתונה במספר המשרות הפנויות.