התייקרות נוספת: מוצרי החלב שבפיקוח יעלו ב4.9%

לאחר משא ומתן ארוך בין מועצת החלב ונציגי הממשלה הוסכם כי מחירי החלב שפיקוח יעלו ב4.9% והמחיר יוקפא עד למאי 2023 | במקביל סוכם על הפחתת מכסים ופיחת השוק לתחרות במגוון מוצרי חלב נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/22 17:48 כד באב התשפב

התייקרות נוספת: מוצרי החלב שבפיקוח יעלו ב4.9%
מוצרי החלב בפיקוח יעלו, צילום: פלאש 90, נתי שוחט

ישראל ממשיכה להתייקר: דריקטוריון מועצת החלב התכנס היום (א') ואישר כי מחירי החלב שבפיקוח יעלו ב4.9%. מדובר בעליה מתונה יחסית שכן הציפייה הייתה כי מוצרי החלב שבפיקוח יתייקרו ב14%, זאת בעקבות התייקרות התשומות בעולם. שיעור העלייה נקבע לאחר כחודשיים של מו"מ בין מועצת החלב וארגון יצרני החלב ובין נציגי במשרד החקלאות והאוצר.

מחירי גבינה למריחה, מוצרלה, חלומי ועוד יופחתו 

המו"מ בין הצדדים התעכב בשל פיזור הכנסת והשלכות משפטיות של המהלך, והיום כאמור הגיעו הצדדים להסכמה על התייקרות בגובה 4.9% במחירם של מוצרי החלב המפוקחים. בנוסף לכך נקבע כי לאחר העלייה הקרובה יוקפאו מחירי מוצרי החלב המפוקחים עד למאי 2023, אז יעודכנו המחירים במנגון אוטומטי. בנוסף לכך יבוטלו מכסים ותתאפשר חשיפה מלאה לתחרות של גבינות למריחה, מוצרלה, חלומי, גמיד וגונגונזולה.

ממועצת החלב נמסר כי מדובר במהלך משמעותי אשר הצליח לאור גילוי אחריות וויתורים של הרפתנים והמחלבות על תשומות המגיעות להם על פי החוק. בנוסף תקפו במועצת החלב את משרדי החקלאות והאוצר  שמשכו את המו"מ למרות שההסכמות הראשוניות על המהלך התקבלו כבר לפני חודשיים. 

מנכ"ל מועצת החלב: ייצור מקומי הוא קריטי למען ביטחון המזון בישראל

מנכ”ל מועצת החלב, איציק שניידר: “ענף החלב מוכיח כל פעם מחדש שיש על מי לסמוך. לאחר שאך לפני שבועיים מצאו עצמם רפתנים בישובי עוטף עזה ועובדים בענף, עובדים תחת אש כדי להמשיך לספק חלב לאזרחי ישראל, גם כאשר מדובר בסוגיות כלכליות יודע הענף להכנס תחת האלונקה. ייצור מקומי של מוצרי חלב הוא קריטי למען ביטחון המזון של ישראל ועל הממשלה לפעול לחיזוקו”.