בחירות 2022

איילת שקד: "אין ממשלה בלי נתניהו, זו פיקציה"

החיבור עם יועז הנדל, היחסים עם בנט והישיבה בממשלה תחת נתניהו | איילת שקד בראיונות אחרי השקת מפלגתה החדשה "הרוח הציונית" משיבה לכל השאלות הקשות

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 30/07/22 22:00 ב באב התשפב

איילת שקד: "אין ממשלה בלי נתניהו, זו פיקציה"
איילת שקד, צילום: Flash90

שרת הפנים לא מבזבזת זמן, ומרגע השקת המפלגה החדשה שלה " הרוח הציונית" ביחד עם יועז הנדל היא מתראיינת לכלי תקשורת רבים על מנת להבהיר את עמדת המפלגה החדשה בנושאים המהותיים שעל סדר היום.

לכאן 11 אמרה שקד כי: "כל מי שמדבר על ממשלת אחדות בלי נתניהו - מוכר לוקשים כי אין כזאת ממשלה" עוד הוסיפה ואמרה כי "ראינו שממשלות צרות פשוט לא עובדות, היינו בממשלה צרה, היא לא החזיקה מעמד. היא הייתה תלויה בכל מיני גורמים כאלה ואחרים, קיצוניים, שהפילו אותה ולכן למדינת ישראל אחרי חמש מערכות בחירות מגיעה יציבות".  כשנשאלה מהי בעיניה הממשלה הרחבה האידיאלית, השיבה כי הליכוד, כחול לבן וכוחות אחרים מגוש הימין תבטא ותיתן ביטוי לחלקים גדולים בעם.

כשנשאלה בראיון אחר, לחדשות 12 מדוע הציבור יאמין לה הפעם, אחרי שבבחירות הקודמות היא הלכה לממשלה שנוגדת את הבטחותיה אמרה כי: "לא, בואי נעשה סדר. אני זו שעשתה את המאמצים הרבים יותר כדי להקים ממשלת ימין בקדנציה הקודמת. בלב כבד הסכמתי בשביל שמדינת ישראל תחזור לתפקד - להקים את הממשלה הזו. אני הייתי הסמן הימני של הממשלה".

"בנט העביר לי את המפלגה בלב שלם"

בראיון לכאן 11 דיברה שקד על החיבור עם שר התקשורת יועז הנדל ומפלגת "דרך ארץ": "הגענו יחד למסקנה שהדבר הנכון הוא להפסיק עם החרמות ולהקים ממשלת אחדות, גם עם הליכוד. הוא עשה את זה כבר בעבר עם בני גנץ" עוד הוספיה לחדשות 12 כי "נעשה רגע הפרדה - יש היום בסיס אידיאולוגי ערכי ששנינו אנשי ימין ויש את סוגיית נתניהו. אז בסוגיה האידיאולוגית אנחנו רואים את הדברים 'עין בעין'. בסוגיה של נתניהו - אנחנו לא שידרנו, לא היינו בדיוק על אותו רצף".

מדברת לראשונה על היחסים עם בנט מאז עזיבתו:" הוא העביר לי את המפלגה בלב שלם ואני מורשית החתימה. כשהוא ירצה לחזור – נסתדר".

"מאה אחוז יחסי ציבור ואפס אמת"

מי שהיה בעבר חבר במפלגה של שקד, עמיחי שיקלי הגיב לסבב הראיונות שלה וכתב: "‏מאיפה עזות המצח להביט בעיניים של אזרחי ישראל ללא חשבון נפש, ללא חרטה אחרי ששיקרת והולכת שולל מאות אלפי אזרחים שנתנו בך אמון. מאה אחוז יחסי ציבור ואפס אמת. מאה אחוז ציניות ואפס ציונות. או במילים שלך- לוקש מספר אחת