אשתו של שיקלי בפוסט כואב: "מיואשת, היועצות החינוכיות שוב נותרו מאחור"

הדס שיקלי, יועצת חינוכית במקצועה, שיתפה את ציבור העוקבים אחר בעלה על הקושי בעבודתה: "אנחנו המבוגר הזה המאמין, שכל ילד צריך. מי יהיה המבוגר הזה בשבילנו?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/22 10:23 א באב התשפב

אשתו של שיקלי בפוסט כואב: "מיואשת, היועצות החינוכיות שוב נותרו מאחור"
הפגנת המורים, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בעקבות המשבר בין משרד האוצר לבין ההסתדרות המורים, אנשי חינוך רבים מוחים על שכרם ומעמדם, בין אם בהפגנות ובין אם בשיתוף הציבור על מצבם. היום (ה') פרסם חבר הכנסת עמיחי שיקלי בעמוד הפייסבוק שלו, את דבריה של רעייתו, הדס, יועצת חינוכית בבית הספר נהלל.

הדס שיקלי: "בדיחה עלובה"

הדס בחרה להתחיל דבריה בהצגת העומס המוטל עליה כיועצת. "אני יועצת חינוכית בבי״ס על יסודי. 455 תלמידים שעל רווחתם הנפשית אני אמונה. 910 הורים שאני זמינה להם בסבלנות, יום ולילה. 13 כיתות. 1.7 שעות תקן לכיתה - בדיחה עלובה. 13 מחנכות ללוות ולתמוך שלא ירגישו לרגע לבד במערכה. 2 רכזות שכבה, להוביל איתן יד ביד את הדבר המורכב הזה הנקרא שכבה. 3 מנהלות שאני עובדת איתן, בשותפות מלאה. 5 יועצות לרכז, במטרה שהקול הייעוצי, הרגשי ינכח כל הזמן בבית ספר", ציינה הדס.

עוד הוסיפה שזמן העבודה שלה ממשיך לא רק בשעות העבודה אלא גם בזמן הפנוי שלה. "עובדות סוציאליות בקהילה, קציני ביקור סדיר, מורי מקצוע, ועדות, אבחונים ועוד. ואני אחת. ויש לי 34 שעות עבודה בשבוע בשכר (מביש. מבזה. משפיל). ועוד אין ספור שעות עבודה בהתנדבות - בשגרה, בחירום, במהלך השנה ״ובחופשים״, אמרה הדס.

עמיחי שיקלי, "תמונה כזו לא תשוב לעולם"

עמיחי שיקלי, "אני רואה וחווה את העבודה שלה" צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

היועצות הרי הן תמיד הכי בסדר עם המערכת

אשתו של שיקלי מפנה את תשומת ליבנו שאף אחד לא מקשיב ומטפל בבעיות של היועצות. "הלב לא שקט אף פעם, כובד האחריות על כתפיי מורגש בכל רגע. הראש לא מפסיק לעבוד. כעת, כשנחשפים הסכמי השכר החדשים של עובדי ההוראה מתבהר שהיועצות החינוכיות שוב נותרו מאחור. לא טיפלו בתקן השעות ההזוי בו אנחנו עובדות ולא בגמול הייעוץ המבזה. כי למה לטפל?", כתבה רעייתו של שיקלי.

"מרגישה מנוצלת, כועסת, מרומה ומיואשת, אבל היועצות הרי הן תמיד הכי בסדר עם המערכת, הכי לויאליות, הכי מכילות, הכי מבינות והכי רגישות לצרכים. אז שימשיכו ככה. לעבוד בהתנדבות. הן לא יעזו להפקיר את תלמידיהן ואת הצוות. אנחנו המבוגר הזה המאמין, שכל ילד צריך. מי יהיה המבוגר הזה בשבילנו?", תהתה הדס.

שאשא ביטון

שאשא ביטון צילום: Hadas Parush/Flash90

מקווה ששרת החינוך תתעשת ותדע לחזק את היועצים והיועצות

חבר הכנסת הוסיף גם מילים משלו וציין עוד קשים שיועצות חינוכיות עוברות. "רעייתי הדס יועצת חינוכית במקצועה. אני רואה וחווה את העבודה שלה - היועצות מתמודדות עם המקרים הכי קשים שיש: ניסיונות פגיעה עצמית, פגיעות מיניות, חרמות ונידויים, קשיים לימודיים ורגשיים ובנוסף ליווי סגל המורים והסגל הניהולי", הוסיף שיקלי.

שיקלי פנה ישירות אל שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, וקרא לה לפעול למען היועצים. "אני מאמין ברעייתי ומאמין ביועצות ולצערי אינני מופתע שבארגוני המורים לא סופרים את מי שלא מייצג קבוצת לחץ מאסיבית. מארגוני המורים אין לי ציפיות אולם אני מקווה ששרת החינוך תתעשת ותדע לחזק את היועצים והיועצות ולתגמל אותם בשכר שהולם את עבודתם החשובה, את גודל האחריות שהם נושאים ואת השכלתם", פנה חבר הכנסת לשרת החינוך.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=451845426955612&set=a.347010607439095