בחירות 2022

סיכום היום הראשון של יאיר לפיד כראש הממשלה: הלו"ז המלא והתגובות

יושב ראש יש עתיד בנה את דרכו הפוליטית לאט, והגיע לפסגה: כס ראש הממשלה | אחרי המינוי הוא ביקר ביד ושם: "תמיד אשמור על ישראל חזקה, שתדע להגן על עצמה ולהבטיח את שלום ילדיה" | התגובות במערכת הפוליטית

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 30/06/22 19:24 א בתמוז התשפב

סיכום היום הראשון של יאיר לפיד כראש הממשלה: הלו"ז המלא והתגובות
תמונה רשמית, יאיר לפיד, צילום: אבי אוחיון

אחרי סאגה ארוכה, ומאז הודיעו לפני כשבועיים על ההחלטה לפיזור הכנסת, פוזרה היום (ה') הכנסת. עם הפיזור, נכנס ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד לתפקידו כראש הממשלה. הוא יכהן כראש ממשלת המעבר עד לבחירות שיתקיימו בראשון לנובמבר.

עם כניסתו לתפקיד נסע לפיד להיכל הזיכרון ביד ושם, שם אמר: "מיד אחרי ההצבעה  נסעתי ליד ושם כדי להבטיח לאבא שתמיד אשמור על ישראל חזקה, שתדע להגן על עצמה ולהבטיח את שלום ילדיה". לאחר ביקורו ביד ושם יתקיים טקס מצומצם עם בכירי הצוותים במשרד ראש הממשלה ותתקיים פגישת חפיפה נוספת עם ראש הממשלה בנט. אחרי הטקס המצומצם יגיעו ראש הממשלה הנכנס ואשתו ליהיא לבית הנשיא לפגישה עם נשיא המדינה ואישתו מיכל.

לפיד ביד ושם

לפיד ביד ושם צילום: קובי גדעון/ לע"מ

מיד ושם המשיך לפיד לפגישה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אליה הגיע עם רעייתו ליהיא, הפגישה נערכה בבית הנשיא בירושלים. הרצוג אמר בתחילת הפגישה כי: ״אנחנו נמצאים בתקופה של בחירות חדשות. בחירות חמישיות בתקופה כל כך קצרה, הן מאוד לא בריאות למדינה. עלינו לזכור שקודם כל, בראש ובראשונה, יש מדינה לנהל, מדינה להוביל, מדינה שצריכה לטפל בצרכי האזרחים שלה, גם אם יש בחירות".

הרצוג- "היו לנו גם לא מעט התכתשויות בעבר"

הרצוג המשיך עם ברכת הדרך: "אני רוצה לברך אותך ולאחל לך בהצלחה, ידידי יאיר לפיד. אתה מגיע לתפקיד הזה עם ניסיון רב, עם כישורים רבים והוכחת גם יכולת פוליטית לא מבוטלת - היו לנו גם לא מעט התכתשויות בעבר. אני מאחל לך המון הצלחה, כי ההצלחה שלך היא הצלחת המדינה, בלי קשר לבחירות. בחירות זה בחירות, ניהול המדינה זה ניהול המדינה. אני מציע את עזרתי ותמיכתי כמו שעשיתי עם כל ראש ממשלה, וגם איתך. אני בטוח שנשתף פעולה יחד בצורה מוצלחת".

התגובות: "חברי ושותפי, אנחנו איתך"

עם כניסתו לתפקיד, חברי הכנסת מימין ומשמאל הגיבו. יו"ר סיעת מרצ מיכל רוזין כתבה: "בהצלחה לראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד ותודה לראש הממשלה היוצא נפתלי בנט. תודה על שנה של ממלכתיות ומציאת המשותף ולא המפריד והמפלג". חברתו למפלגה מירב בן ארי כתבה: "בהצלחה גדולה אדוני ראש הממשלה. כולנו איתך".

עם פיזו הממשלה אמר ניר אורבך: "הניסוי של הקואליציה הזו נכשל. לאורך כל השנה שאלו אותי- מה יהיה הקו האדום? מתי לא תוכל להיות חלק מהקואליציה? ואני תמיד עניתי: כשהקו האדום מגיע, אתה רואה אותו. וראיתי אותו. אצלי הקו האדום היה שיתוף פעולה והשענות על הרשימה המשותפת".

את היום חתם ראש הממשלה הטרי עם תמונה רשמית, אותה צילם הצלם אבי אוחיון.

תמונה רשמית, יאיר לפיד

תמונה רשמית, יאיר לפיד צילום: אבי אוחיון


(לפיד מפרגן לבנט)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן