ליברמן מאיים: נעכב את העברת פיזור הכנסת

חוק המטרו ממשיך לעורר מחלוקת, ואחרי שעבר בקריאה ראשונה חוק פיזור הכנסת וחוק מימון מפלגות, יושב ראש ישראל ביתנו מחריף את הטון: "בכוונתנו להגיש מאות הסתייגויות על חוק פיזור הכנסת" | מחר צפוי להיכנס יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/22 13:30 ל בסיון התשפב

ליברמן מאיים: נעכב את העברת פיזור הכנסת
ליברמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל העברתו מחדש בקריאה ראשונה של חוק פיזור הכנסת, לצד חוק מימון המפלגות שיגדיל את תקציביהן, שר האוצר יוצא במתקפה כוללת. כזכור, 75 הצביעו בעד, לעומת 5 מישראל ביתנו שהתנגדו. ליברמן כתב: "מפלגת ישראל ביתנו הצביעה נגד חוק פיזור הכנסת כאות מחאה על כך שלא מצליחים להגיע להסכמות על חוק המטרו ולהעביר אותו בקריאה שנייה ושלישית טרם הפיזור".

קיש: "אנחנו רוצים הישג", ליברמן: "אבסורד"

חוק המטרו מעוכב בידיי האופוזיציה, שמוכנה להעביר אותו בתמורה להקדמת הבחירות לתאריך 25.10. "אנחנו מוכנים להכניס את המטרו - בשביל שתאריך הבחירות יהיה 25 באוקטובר. אנחנו רוצים הישג", הבהיר אמר יואב קיש.

בהמשך ציוצו ליברמן הצהיר: "בכוונתנו להגיש מאות הסתייגויות על חוק פיזור הכנסת והאבסורד שנקרא ״הגדלת מימון המפלגות״ לפני העברתם הסופית ולעשות כל מאמץ בכדי להעביר את חוק המטרו שבא להתמודד בצורה המשמעותית ביותר עם בעיות הפקקים ובד בבד לתת מענה לאתגרי הדיור והתעסוקה במדינת ישראל. ברגעים אלו, אני מצפה, לפחות, מכל חבריי בקואליציה לשים את כל השיקולים הפוליטיים בצד ולפעול אך ורק לטובת האינטרס הלאומי".

אם לא יהיו אירועים חריגים, במהלך היום יעבור הפיזור ומחר (ה') צפוי להיכנס לתפקיד ראש הממשלה יאיר לפיד. כפי שפורסם אמש בחדשות 13 יגור לפיד בווילה סמוכה למעון הרשמי בבלפור.