הרב מאזוז תומך בבן גביר ויוצא נגד הרבנים טאו ויוסף: "איזה חידוש נפלא"

לאחר דבריו הקשים של הרב הראשי יוסף, יו"ר עוצמה יהודית זוכה לתמיכה מראש ישיבת כיסה רחמים: "עולה להר הבית למקום שמותר לפי כל הדעות" | על הרב טאו: "ככה עושים? מה זה?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/06/22 08:32 כז בסיון התשפב

הרב מאזוז תומך בבן גביר ויוצא נגד הרבנים טאו ויוסף: "איזה חידוש נפלא"
הרב מאזוז, צילום: עזרא טרבלסי

הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, תקף בשיעורו השבועי במוצאי שבת לפני שבוע את יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר - במה שנראה כחשש מחרדים שיצביעו לו בחירות הקרובות. הרב יוסף אמר: "יש אחד קוראים לו בן גביר, נכנס ככה להר הבית בריש גלי. איזה חילול השם, לצאת נגד כל גדולי ישראל האמיתיים. תחשוב רגע, אהבל". אמש, קיבל בן גביר חיזוק מראש ישיבת כסא רחמים, הרב מאיר מאזוז בשיעורו השבועי.

הרב מאזוז פתח ואמר בנושא: "המריבות בינינו מחריבות את העולם. הנה יש פה מריבה חדשה, יש הרבה פה מכבדים את איתמר בן גביר. אני תמכתי בו, לא בגלל שהוא עולה להר הבית, חס וחלילה. אני אמרתי לו פעם אל תעלה להר הבית, הוא קיבל את זה".

"במיוחד שעליה להר הבית יש דעות פוסקים שמתירים" 

לאחר דבריו של הרב יצחק יוסף נגד בן גביר ועליותיו להר הבית, הרב טאו פרסם מכתב תמיכה בראשון לציון. הרב מאזוז התייחס אמש גם לנשיא ישיבת הר המור: "הרב טאו אומר לי 'מי שעולה להר הבית אסור לצרף אותו לבחירות, אפילו אדם אחר שלא עולה, לא להצטרף איתו'. אמרתי לו 'למה מי שמחלל שבת יכולים לצרף אותו'? אמר לי 'כי מי שמחלל שבת זה לא הרבנות הראשית, אבל מי שעולה להר הבית עובר על דברי הרבנות הראשית'. וואה, איזה חידוש נפלא, הרבנות הראשית היא קובעת הכל. זה כמו שאמר פעם השאגת אריה לבני דורו 'חבל שעשרת הדברות לא כתובות בסמיכת הקהל, אם כתובות בסמיכת הקהל שומעים להן, אבל אם כתובות בתורה לא שומעים'. אז אותו דבר כאן. ככה עושים? מה זה? ככה אנשים עושים". 

"למעשה, אמרתי לו תשמע, אם התנועה שלנו תצליח אז אל תעלה יותר להר הבית. לא אמרתי לאיתמר בן גביר אמרתי למישהו אחר, ברוך מרזל אמרתי לו את זה. באו לומר לי איך השמאל לוקח את כל המדינה כולה ואנחנו נלחמים בו, נלחמים בערבים שעושים לנו צרות, בסדר, עכשיו מפחדים שזה ייקח כמה קולות מאגודה מש"ס (ופוסקים) מה הקשר? אדם שעושה לך דבר טוב, אדם שעושה דבר טוב למען עם ישראל (הוא בשבילו לא שומר כמו שצריך) במיוחד שעליה להר הבית יש דעות פוסקים שמתירים". 

"אם אנחנו כל הזמן נריב אחד עם השני, אנחנו נחריב את עצמנו"

הרב מאזוז הבהיר כי "לא באתי לדבר על איתמר בן גביר שהוא נכנס או לא נכנס, לא על זה אני מדבר אלא כל מי ששומר על ארץ ישראל והוא נלחם בשבילה שהערבים לא יקחו לנו חמישים ושתיים מיליארדים על לא דבר צריכים לעמוד נגד זה". 

בהמשך שיעורו התייחס הגר"מ שליט"א למריבות ואמר: "זה עולה להר הבית למקום שמותר לפי כל הדעות, ובדקו את זה. דבר שני אחרי טבילה, אחרי הערב שמש. אם אנשים נכשלים ועוברים יותר, מה נעשה להם? במיוחד עכשיו שהבג"צ אומר להם רק שמע ישראל, אם אנחנו כל הזמן נריב אחד עם השני, אנחנו נחריב את עצמנו, לא את אחרים, אנחנו שומרי תורה ומצוות נחרבים בגלל זה".