הרב הראשי יצחק יוסף נגד בן גביר: "תחשוב רגע, אהבל"

הראשון לציון תקף את יו"ר עוצמה יהודית שמקפיד לעלות להר הבית "נגד כל גדולי ישראל האמתיים". הרב הראשי השמיע ביקורת חריפה נגד רבנים שמתירים עליה להר: "אותם רבנים שהורו שמותר להיכנס - הכל על צווארם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/06/22 08:01 כ בסיון התשפב

הרב הראשי יצחק יוסף נגד בן גביר: "תחשוב רגע, אהבל"
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף., צילום: Yaakov Cohen/Flash90

בן גביר מותקף. הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, תקף אמש (ש') בשיעורו השבועי את יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר - במה שנראה כחשש מחרדים שיצביעו לו בחירות הקרובות - בשל עלייתו להר הבית. בדבריו תקף הרב גם את הרבנים המתירים עליה להר: "הכל על צווארם".

"כולם אסרו את הכניסה להר הבית, הם מתעקשים. יש אחד קוראים לו בן גביר, נכנס ככה להר הבית בריש גלי. איזה חילול השם, לצאת נגד כל גדולי ישראל האמיתיים. שים לב, תחשוב רגע, אהבל, הרב שלך הוא כמו כל גדולי הרבנים האלו. זה כל גדולי הרבנים, עשרות-עשרות רבנים".

בהמשך אמר הרב יוסף: "הם נכנסים לפני ולפנים. מי גרם לזה? אותם הרבנים שהורו שמותר להיכנס - הם גרמו למכשול הזה, הכל על צווארם, כל העוון החמור הזה. בא חבר כנסת, עולה להר הבית ומתסיס את הרוחות וגם כן עובר על כל צו של גדולי ישראל. אוי ואבוי, צריך להתרחק ממנו ומכל ההנהגות שלו, להיכנס ככה להר הבית". 

ביום ירושלים האחרון, למרות האיומים על חייו מצד ארגון הטרור חמאס ולמרות האיומים על ירי טילים לעבר ישראל עלה בן גביר להר הבית. "החמאס איים עלי אבל אני כאן כדי להגיד להם 'אתם לא בעלי הבית'. מי שזורק בקבוקי תבעירה לא צריך להיות כאן. עם ישראל חי", הכריז בן גביר כשהוא מסמן "וי" בידיו הימנית לקול הקריאות נגדו מצד המוסלמים בהר.

בן גביר עולה להר הבית ביום ירושלים: