סערת הראשון לציון ובן גביר | הרב טאו: "עלייה להר הבית מחלישה את הריבונות"

אחרי הדברים החריפים של הרב יצחק יוסף נגד איתמר בן גביר אודות עליותיו להר הבית, נשיא ישיבת הר המור קובע חד משמעית: "עליה להר הבית, לא רק שאינה מחזקת את הריבונות בו, אלא אף מחלישה אותה ועלולה לגרום חס ושלום שהוא לא יהיה בידינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/22 20:33 כ בסיון התשפב

סערת הראשון לציון ובן גביר | הרב טאו: "עלייה להר הבית מחלישה את הריבונות"
הרב טאו. נגד העלייה להר הבית, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר שבמוצאי השבת האחרון תקף הראשון לציון הרב יצחק יוסף את חבר הכנסת איתמר בן גביר על עליותיו להר הבית, הרב טאו מפרסם מכתב תמיכה בראשון לציון. תחת הכותרת "מה נורא המקום הזה" מפרט נשיא ישיבת הר המור את עמדתו החד משמעית בנושא ומבהיר כי העלייה להר רק מחלישה את הריבונות, בניגוד לשאר חלקי הארץ.

העלייה רק מחלישה את הריבונות

"הנני בא בשורות אלו להצטרף לעמדתם הידועה של כבוד הרבנים הראשיים לישראל שליט"א, בעניין קדושת מקום בית מקדשנו", פותח הרב טאו. "עלינו להימנע מלהיכנס לכל שטח ההר, ובכך נזהרים אנו שלא להשפיל את כבודו, ולחלל את קדושתו, שלא תיפגם חס וחלילה חרדת קדושתו ותוקף הרתיעה מחומרת איסור הכניסה בטומאה לשטחו, מרבים ומיחידים מכלל ישראל".

הרב טאו קובע: "הר הבית אינו דומה לשאר המקומות בארץ ישראל. העיקרון לפיו במקום בו בונים בתים, סוללים כבישים, ומטיילים בו – הריבונות מתחזקת, נכון בשאר הארץ. אבל הר הבית אינו מקום של התיישבות ומגורים. הריבונות בהר הבית תתחזק רק אם נתייחס אליו במדרגתו הראויה. עלייה להר הבית, לא רק שאינה מחזקת את הריבונות בו, אלא אף מחלישה אותה, ועלולה לגרום חס ושלום שהוא לא יהיה בידינו".

כזכור, הרב יצחק יוסף אמר בשיעורו השבועי במוצאי השבת אמש: "כולם אסרו את הכניסה להר הבית, הם מתעקשים. יש אחד קוראים לו בן גביר, נכנס ככה להר הבית בריש גלי. איזה חילול השם, לצאת נגד כל גדולי ישראל האמיתיים. שים לב, תחשוב רגע, אהבל, הרב שלך הוא כמו כל גדולי הרבנים האלו. זה כל גדולי הרבנים, עשרות-עשרות רבנים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן