ראש מועצת בנימין: הממשלה רוצה להקים כאן את חאן אל-אחמר

ישראל גנץ הוא התריע כי בסיור שערך, כי בכוונת המדינה להקים את חאן אל אחמר במקום שיסב נזק אסטרטגי למדינת ישראל: "יש פתרון לתושבים הללו באבו-דיס" | אל הסיור התצטרפה חברת הכנסת גלית דיסטל

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/22 12:57 כ בסיון התשפב

ראש מועצת בנימין: הממשלה רוצה להקים כאן את חאן אל-אחמר
ישראל גנץ במהלך הסיור, צילום: דוברות בנימין

בהתיישבות מביעים דאגה מהפרסומים לפיהם בכוונת הממשלה להודיע לבג"צ כי חאן אל-אחמר יוכשר סמוך למקומו הנוכחי על אם הדרך בין ירושלים לים המלח על כביש מס' 1. על המדינה למסור את תשובתה לבג"צ עד ה-13 ביולי.

הבוקר (א') ערכו מועצת בנימין, פורום עוטף ירושלים ותנועת רגבים סיור במקום בו לכאורה מתכננת הממשלה להודיע לבג"צ כי יוקם חאן אל אחמר כיישוב מוכר. הסיור עבר גם דרך פאתי שכונת אבו-דיס הקרובה לירושלים שם הכשירה המדינה מגרשים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים כחלק מהפתרון להעתק מגורי תושבי המאחז הבדואי הבלתי חוקי. 

"לממשלה אסור לתת יד לתכנית ההשתלטות"

ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין שבשטחה אמור לקום היישוב על פי הודעת הממשלה המתוכננת לבג"ץ, אמר כי מדובר בנקודה קריטית ואסטרטגית שלא סתם הרשות הפלשתינית והאיחוד האירופי הקימו והם נאבקים עליה "הקמת יישוב ערבי כאן יקטע את הרצף היהודי בין בנימין לבין יהודה ויצור חייץ בין ירושלים לבין ים המלח ובקעת הירדן. לא נאפשר לממשלת בנט לעשות את האיוולת הזו שעלולה להיות בכייה לדורות".

ישראל גנץ קרא לבנט וחברי ממשלתו: "יש פתרון לתושבים הללו באבו-דיס. המדינה השקיעה שם והקימה מגרשים בעלות של עשרות מיליונים. הסירוב של הרשות הפלשתינית לאפשר לתושבים לעבור לשם היא חלק מתכנית פייאד של הרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי להשתלטות על יהודה ושומרון וביתור האחיזה הישראלית בלב הארץ. לממשלה אסור לתת יד לתכנית ההשתלטות. לא ניתן לזה לקרות". 

חברת הכנסת מהליכוד, גלית דיסקל אטבריאן, הצטרפה גם היא לסיור והביעה התנגדות לתשובה אפשרית של המדינה לבג"ץ לפיה יועתק המאחז הבלתי חוקי 300 מטרים סמוך למקום הנוכחי.

הורוביץ: "בנט לא מפנה את חאן אל-אחמר כי הוא נמצא בממשלה שאי אפשר לעשות בה הכל"

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע ביום חמישי האחרון לוועידת "הארץ" שם התייחס למספר נושאים, ביניהם חאן אל-אחמר. 

בחודש מרצ האחרון הוציא בג"צ צו על תנאי בעתירה שהגישה תנועת רגבים בפרשת המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר. הצו מורה למדינה לנמק בתוך 120 יום, מדוע לא מימשה את ההתחייבות שנתנה המדינה לבג"ץ לפני כשלוש שנים, לפיה יאכפו את החוק "במועד קרוב". התשובה אמורה להינתן בחודש הבא.

הורוביץ הסביר בוועידה כי "בנט ראש ממשלה והוא לא מפנה את חאן אל-אחמר, למה הוא לא מפנה? כי הוא נמצא בממשלה שאי אפשר לעשות בה הכל". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן